Je v tom trochu zábavy, napětí a nakonec i radosti, když se podaří a člověk si sám určí, kolik za svou dovolenou zaplatí. Místo toho, aby lidé sledovali výhodné nabídky a hlídali slevy, si naopak můžou sami určit, kolik chtějí zaplatit za ubytování. Přesně to nabízí rakouský startup Midnightdeal, který teď míří i do Česka.

Co zní jako ulítlý nápad, funguje celkem jednoduše. Hotely a penziony, se kterými Midnightdeal spolupracuje, si předem určí cenové rozpětí, které je pro ně ještě přijatelné.

Člověk si pak vybere zvolené ubytování a kurzorem na liště pohybuje zleva doprava – podle toho se cena za noc snižuje, nebo zvyšuje a smajlík se buď usmívá, nebo mračí. To v případě, že si zájemce určí tak nízkou cenu, že je jen malá šance, že ji skutečně získá.

O tom totiž nakonec rozhodují v hotelu. Vždy do půlnoci dne, kdy si člověk zadá poptávku s navrhovanou cenou, se z ubytování ozvou s tím, jestli ji berou, nebo ne. Ostatně právě proto se startup jmenuje Midnightdeal.

Už má ve své sítí asi partnerských 120 hotelů a působí kromě domácího Rakouska také v Německu, Itálii a Chorvatsku. A nyní expanduje i do Česka.

„Už tady začínáme spolupracovat s prvními hotely, do konce roku by jich mohlo být až sto. Česko je moderní a digitální, Midnightdeal sem dobře zapadá. Zároveň vidíme, že naše současná nabídka v dalších zemích je geograficky velmi zajímavá i pro české zákazníky,“ říká Lukas Zirker, který Midnighdeal založil a vede.

Zatímco dnes půlka tržeb pochází z Německa a téměř celá druhá půlka od zákazníků z Rakouska, Zirker plánuje, že významnou roli by měl brzy hrát i český trh, od kterého si slibuje až pětadvacetiprocentní podíl na tržbách. Už teď ostatně registrují jednotky rezervací z Česka, ačkoli se tu dosud nijak neprezentovali.

Midnighdeal cílí především na mladší lidi, kteří podle Zirkera jednak nevyžadují tolik informací, jako nabízí třeba Booking.com, a kteří častěji vyrážejí na spontánní a kratší cesty.

Právě na ty je totiž jeho služba zaměřená – když má například hotel volné pokoje na pár dní, které by jinak nejspíš neobsadil, je pro něj tohle dobrý způsob, jak vydělat aspoň něco a svou kapacitu naplnit.

„Nejsme tady pro velké dovolené, ale spíš pro kratší cesty na pár nocí,“ vysvětluje Zirker. Podle něj je průměrná cena o pětatřicet procent nižší než na ostatních online portálech. A to ještě za každou rezervaci přes jeho startup platí hotely Zirkerovi provizi.

Startup, pro který pracuje dvanáct lidí a plánuje přibrat další i v Česku, nyní zažívá po zklidnění pandemie velký boom. Měsíčně čítá okolo tisícovky rezervací a v červenci počítá s tržbami půl milionu eur.

„Je to tsunami, která se právě rozpoutala. Lidé si zase chtějí po té dlouhé době něco dopřát,“ komentoval Zirker pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

A i jemu tohle oživení přihrává nové nápady. Podobný princip, kde si můžou lidi určovat, kolik zaplatí, chce přenést i do dalších služeb, jako je třeba pronájem jachet, půjčování aut, ale třeba i prodej zbývajících volných vstupenek na koncerty.