V létě 2021 způsobilo tornádo na jižní Moravě škody za miliardy korun. Některé domy musely jít k zemi, jiné byly masivně poškozeny. To je přesně moment, kdy se ke slovu dostávají pojišťovny.
Ukázalo se ale, že mnohé nemovitosti ve vinařském kraji byly podpojištěné. Jejich majitelé pojistnou smlouvu roky nevytáhli ze šuplíku, někteří měli pojistky staré i přes patnáct let a hodnota, na niž byly nemovitosti pojištěné, tak vůbec neodpovídala realitě roku 2021. Výsledek? Pojistné plnění bylo podstatně menší, než očekávali.
„Podpojištění je u českých domů stále poměrně rozšířené, lidé zkrátka pojistné smlouvy zapomínají aktualizovat,“ podotýká Jana Šestáková z Generali České pojišťovny.
Dobrá pojišťovna je s klienty v kontaktu průběžně a poradce svým klientům aktualizaci smluv včas připomíná. „Lidé by si měli smlouvy zkontrolovat alespoň jednou za dva roky nebo pokaždé, když svůj dům významněji zhodnotí. Třeba si udělají půdní vestavbu, pořídí tepelné čerpadlo či fotovoltaiku,“ popisuje Šestáková.
Moderní pojištění kryje řadu dalších rizik a proti deset let staré smlouvě nabídne i vylepšené asistenční služby. Někdy jde upravit smlouva stávající, jindy je třeba uzavřít novou, obojí je ale díky digitalizaci hračka. Tím spíše, že poradci jsou běžně zvyklí se s klienty potkat doma, na chalupě, v práci nebo třeba v kavárně. A není pro ně problém se s nimi spojit i přes Teamsy, Skype nebo Google Meet.