skip to main content
Auto

Dvanáct válců, můžu to nechat? Poslední mohykán Maybach vyjde na 5,5 milionu

Mercedes-Benz dal do svého auta dvanáctiválec. Ještě před pár lety nijak zásadní informace.

V dnešní automobilové elektrodobě to zní skoro jako zázrak. Na silnice tak vyjede něco, co by ve světě zvířat bylo nejspíš zapsané do Červené knihy ohrožených druhů.

Ve stuttgartské centrále Mercedesu museli německé kancléřce slíbit něco opravdu velkého. Do prodeje bylo vpuštěno nové auto s dvanáctiválcovým benzinovým motorem a spotřebou šplhající k patnácti litrům benzinu na sto kilometrů.

Reklama

V dnešní době – a elektromobilitou posedlém Německu – něco takového vyžaduje velkou odvahu. Nebo sebejistotu. A proslulá automobilka má evidentně oboje.

Na druhou stranu je pravda, že nový vůz s tímto motorem svět ve velkém nezaplaví. Jde totiž o to nejluxusnější, co si u Mercedesu můžete koupit: Mercedes-Maybach S-Class.

Tudíž vůz, jenž bude vozit ty nejbohatší, které kromě vysokých emisí a spotřeby nejspíš nebude trápit ani to, že za něj zaplatili minimálně 5,5 milionu korun.

Obří limuzína s výkonem 612 koní, který masu kovu, jemné kůže, leštěného dřeva a moderních technologií dokáže z nuly na stovku rozhýbat za 4,5 sekundy, vyjíždí na silnice sto let potom, co Karl Maybach se svým otcem Wilhelmem postavili první model Maybach W3.

V automobilce si zakládají na tom, že co pro auto, které má ve znaku zdvojené M platilo tenkrát, má platit i nyní. Pohled na exteriér a hlavně vnitřek k udělání základního obrázku asi stačí.

Technicky stojí Maybach na nejnovějším Mercedesu-Benz třídy S. Ve srovnání s jeho prodlouženou verzí je ale delší ještě o osmnáct centimetrů, což ve výsledku znamená 5,5 metru luxusu. Pro lepší představu: Škoda Superb Combi je zhruba o tři čtvrtě metru kratší.

Reklama

I dvanáctiválcové auto za pět a půl milionu ale snese několik úprav, které ho ještě vylepší – když to zákazník zaplatí, což v této třídě nebude zase takový problém.

Dvojbarevný lak s jemnou dělicí linkou? Plus 393 tisíc korun. Elektricky ovládané zadní dveře, které se umí samy otevřít a lze je zavírat jen mávnutím ruky ve vzduchu? Plus 42 tisíc korun. 

Nebo si neumíte život představit bez multimediálního systému s velkými displeji na zadních sedadlech? Připravte si navíc 94 tisíc korun.

A jak nudný by byl život bez postříbřené sady na šampaňské, které lze díky na míru vyrobené vložce zaručující stabilitu pohárů popíjet i během jízdy! Tuhle radost si můžete užít v rámci balíčku výbavy First Class (jak jinak) za necelých 900 tisíc.

Předplatné Forbesu
KUP TEĎ!
9/2021

Samozřejmě se dá i při pořízení Maybachu ušetřit. Třeba prostě tím, že místo dvanáctiválce dostane přednost jen osmiválcový motor s výkonem 370 koní. Pak na tohle auto stačí 4,2 milionu.

Není to však bez dvanáctiválce pod kapotou něco jako znesvěcení?

Jestli to tak někdo vnímá už teď, následující informace se mu líbit nebude: Další Mercedes-Maybach bude elektromobil. A přijede už letos.

Reklama
Reklama