Rychlá auta, drahá auta, burácející auta, ale i nastupující elektromobily. Vedle toho obří automobilový byznys nebo design, který se líbí (a někdy taky ne). A hlavně novinky, ve kterých budeme dřív nebo později jezdit.

Forbes FastWheels je pravidelný souhrn, díky kterému budete mít jasno o tom nejzajímavějším, co se ve světě benzinu, nafty i elektřiny událo. Startujeme!

Konec jedné éry. Za rohem je hybrid

V Lamborghini už se všechno připravuje na premiéru nového hybridního auta, které nahradí vrcholový Aventador. Novinka by se měla odhalit v následujících týdnech. Loučení s dvanáctiválcovým motorem je ale bolestivé, a proto v Sant’Agata Bolognese postavili dva jedinečné speciály.

Invencible a Auténtica. Kupé a roadster. V každém případě to jednou budou dvě krásné fyzické připomínky doby, která končí. I proto Lamborghini nesdělilo nic o jejich ceně a možnostech koupě. Tahle auta totiž svého majitele měly už dávno, než je spatřil celý svět.

Základem obou hypersportů je karbonový monokok z Aventadoru, karbonová karoserie a samozřejmě šesti a půl litrový dvanáctiválec s výkonem 780 koní. To mají stejné. Verzi Auténtica pak odlišuje například absence střechy a mohutného zadního přítlačného křídla, které nahrazuje dvojice ploutví.

První elektrický kabriolet má Mini

I když automobilky na silnice vypouští jeden elektromobil za druhým, kabrioletům se zatím vyhýbají. Prolomila to až pod koncern BMW patřící značka Mini. Dostane se však jen na omezený okruh zájemců.

Mini první elektromobil začalo prodávat před třemi roky. Loni už čistě elektrické vozy udělaly patnáct procent celkových celosvětových prodejů, což znamená přes 40 tisíc vozů. V Evropě pak do zásuvky bylo každé páté prodané Mini. Přišel tak nápad kromě běžného modelu nabídnout i elektrickou verzi Mini Cooper SE se stahovací plátěnou střechou. 

Na trh ale půjde jen omezená série 999 kusů, které se vyrobí v závodě v Nizozemsku. Kabriolety nabízené jen v černé nebo stříbrné barvě a s nadstandardní výbavou dostanou malý elektromotor s výkonem 184 koní, přičemž zásoba bateriových článků má zajistit dojezd 201 kilometrů.

S W12 se loučí už i Bentley

Elektromobilita si připisuje další oběť. Tentokrát dostala dvanáctiválcový motor, který do více než stovky tisíc svých modelů namontovalo slavné Bentley. Automobilka oznámila, že vůbec poslední kus ho dostane v průběhu dubna.

Konkrétně půjde o vůz z edice osmnácti kusů Bentley Batur s výkonem 750 koní, které ručně vzniknou v rámci divize Mulliner. Nic výkonnějšího Bentley dosud zákazníkům nenabídlo. Exkluzivní Batury se ale koupit nedají, protože všechny už mají své majitele, kteří jen čekají na jejich dodání.

Automobilka ale potenciální zájemce o W12 láká na omezený počet aut s motorem W12 s výkonem 659 koní. Ty ještě nabízí v modelech Coninental, Bentayga, Flying Spur a Continental GT. Vzhledem k tomu, že očekávaná poptávka bude velká, automobilka doporučuje s objednávkou dlouho nečekat.

Tesla v Německu zrychluje

Výstavbu i spuštění výroby v jediné evropské automobilce Tesly poblíž Berlína provázel jeden problém za druhým. Pandemie, zbržděná globální logistika i protesty ekologů a místní samosprávy. Naposledy navíc na povrch probublala rostoucí nespokojenost místních odborářů, kteří si stěžují na příliš mnoho přesčasů, nadměrnou pracovní zátěž a stresující prostředí.

Nicméně od loňského března výroba běží a v takzvané Gigagactory 4, kde vzniká Model Y, pracuje už deset tisíc lidí. Zvyšuje se i výroba, což v praxi představuje čtyři tisíce nových elektromobilů za týden. Plán přitom počítal s tím, že se na tento počet automobilka dostane až v druhé polovině března.

Roční výhled na celkovou výrobu tak při současném tempu odpovídá 200 tisícům aut, což ale neodpovídá původním plánům Elona Muska, který počítal s rovným půlmilionem. Další plánovací milník má před sebou management brabiborského závodu na konci červne. V tu dobu by se produkce měla zvýšit na 5000 aut měsíčně.

Omlazený Volkswagen Touareg je nablízku

Volkswagen Touareg dostane po pěti letech existence poslední generace čerstvějšího nástupce. Kompletní představení ho čeká v létě, ale německá automobilka už začíná vypouštět první informace a fotografie. Auto zatím prochází jízdními testy, naposledy v ledovém Laponsku.

Faceliftovaný Touareg do výbavy nově dostane například LED světlomety s velmi vysokým rozlišením, o které se postará moře extrémně jasných světelných bodů vygenerovaných víc než 38 tisíc mikrodiodami. Promění se i osvětlení i zadní části auta, která bude mít jako první evropský model VW červeně osvětlené zadní logo na víku kufru. Až doteď donedávna totiž evropská legislativa nic takového nedovolovala.

Vnější design přinese změny hlavně na přední a zadní části, zatímco technické úpravy se mají dotknout například nastavení podvozku, což bude platit jak u verze s ocelovými pružinami, tak výbavy se vzduchovým odpružením. Auto navíc bude vybavené senzorem, který rozpozná zatížení střechy, typicky střešním boxem, a podle toho upraví chování vozu, například zásahy stabilizačního systému.

Nové “éčko” od mercedesu

Ještě větší premiéru si rovněž na léto chystá Mercedes-Benz, který na silnice vypustí novou generaci oblíbené třídy E. Prozatím jen ve verzi sedan. Stuttgartská automobilka ale byla oproti VW s fotografiemi novinky skoupější, takže zatím víme jen to, jak bude vypadat interiér.

Díky prvním snímkům je zřejmé, že novinka E-Classe půjde cestou obřích displejů rozprostřených po celé palubní desce, které v mercedesu říkají Hyperscreen. Novinkou je zabudovaná kamera na palubní desce mířící do interiéru, která umožní, aby se kdokoliv z posádky přímo z auta zapojil například do on-line konference.