Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz loni zaznamenal tříprocentní pokles prodeje osobních vozů, když celkově prodal necelé dva miliony kusů. Největší dopad na tento výsledek měl pokles prodejů na klíčových trzích, zejména v Číně a Evropě, uvedla společnost ve svém pátečním prohlášení.

Pokud se započítají i dodávky lehkých užitkových vozidel, celkový prodej automobilů Mercedes-Benz klesl o čtyři procenta na 2,4 milionu vozů.

Loňský rok byl podle automobilky obtížný pro celý automobilový průmysl, poznamenaný slabou poptávkou v podmínkách slabé ekonomiky, a to zejména na důležitém trhu v Číně.

Společnost loni dvakrát snížila svůj celoroční cíl ziskové marže a rozhodla se pro výraznější snížení nákladů. Připojila se tak k řadě svých evropských konkurentů, kteří z poklesu zisků a marží viní slábnoucí čínský automobilový trh.

Prodej osobních aut v Číně se loni propadl o sedm procent. Ve čtvrtém čtvrtletí však již prodej meziročně stoupl o tři procenta.

V Evropě prodej klesl o tři procenta, z toho v Německu o devět procent. V Severní Americe se ale prodej zvýšil o osm procent, z toho v USA o devět procent.

Prodej bateriových elektromobilů klesl o třiadvacet procent na 185 tisíc vozů. To zvyšuje tlak na automobilku, protože letos vstoupily v platnost nové, přísnější cíle Evropské unie pro snižování emisí oxidu uhličitého.

To by pro Mercedes mohlo znamenat, že bude muset uzavřít nákladné dohody o sdružování, nebo zaplatit vysoké pokuty, pokud se prodeje elektromobilů nezvýší. Podle agentury Reuters hodlá Mercedes vytvořit sdružení se společnostmi Polestar, Volvo Cars a Smart.

Prodej dodávek loni klesl o devět procent. Prodej elektrických dodávek se propadl o čtrnáct procent. V Číně se prodej dodávek snížil o pětinu a v Severní Americe o jednatřicet procent.

https://forbes.cz/do-115-let-prace-pak-golf-jak-sef-miliardove-skupiny-direct-stavi-longevity-firmu/