skip to main content
Český byznys

Ekonomická bouře hraje Grouponu do karet, říká čerstvý člen představenstva Dušan Šenkypl

3 minuty čtení

Tahle zpráva působila na podzim roku 2021 trochu jako zjevení. Investoři z Pale Fire Capital (PFC) tehdy koupili šest procent v americké veřejně obchodované společnosti Groupon, která před lety odstartovala boom slevových portálů. Na začátku letošního roku už ovládali okolo deseti procent, aby jen o několik měsíců později drželi přes 20 procent.

Třináctého června se poté na webu Grouponu objevila zpráva, že s platností od patnáctého se členem představenstva stane Dušan Šenkypl, jeden ze zakládajícího tria PFC. Nejpozději 30. listopadu by poté měl v boardu zasednout i Šenkyplův parťák Jan Barta. Cíl je jasný – navrátit firmě zašlou slávu.

„Jsme přesvědčeni, že Dušanovy zkušenosti s budováním a investováním do tržišť a dalších technologických firem doplní byznysovou expertizu, kterou již v boardu máme. Těšíme se na jeho postřehy na cestě ke společnému cíli – budování hodnoty pro akcionáře,“ uvedl ke jmenování Šenkypla předseda představenstva Grouponu Ted Leonsis.

Reklama

Hodnota pro akcionáře je v případě Grouponu hudbou vskutku dávné minulosti, neb za posledních pět let titul s tickerem GRPN odepisuje 80 procent. Borci z PFC nicméně společně se CEO Kedarem Deshpandem věří, že mohou zorchestrovat velkou otočku.

„Groupon se sám chce změnit, což je klíčové,“ říká pro Forbes Dušan Šenkypl. „Máme tam velkou shodu se CEO – od potřeby automatizovat, zlepšit self-onboarding obchodníků až po interní efektivitu,“ doplňuje.