Neohlédnete se za ním. Ale volva jsou taková odjakživa a je dobře, že to tak zůstává i dál. Na světě je zkrátka pořád dost lidí, kteří nepotřebují prostřednictvím auta ukazovat, jak moc úspěšní jsou. A přesně takoví si velmi často kupují vozy Volvo.

Zvenku to vypadá, že švédská automobilka už dávno není tím, čím byla. Volvo bylo prvním velkým hráčem ze západní části automotive světa, který řekl, že od roku 2030 bude vyrábět jen elektromobily. „Z dlouhodobé perspektivy nemají auta se spalovacím motorem budoucnost,“ prohlásil technický šéf Volva Henrik Green v roce 2021.

O dva roky později z firmy skoro po třech dekádách odešel. Za další dva roky se změnily i avizované ambiciózní plány. A to tak, že nový cíl už v souvislosti s koncem dekády nemluví jen o čistých elektromobilech, ale připouští, že 90 až 100 procent aut s logem Volva bude plně elektrických nebo plug-in hybridních.

Deset procent zbývá na takzvané mild-hybridy, kde je role elektřiny zanedbatelná. Zdánlivě definitivně zabouchnuté dveře tedy bylo zase potřeba vypáčit, jelikož ochota zákazníků v Evropě a USA kupovat čisté elektromobily není zdaleka taková, jak si někteří představovali.

V autotestu zazní:
  • Proč má auto nad čelním sklem výrůstek jako londýnský taxík?
  • Jak daleko odveze až sedm lidí na jedno nabití?
  • A proč budou řidiči méně zběhlí v oblasti IT úpět?
Forbes Digital Premium