Pan Rychlart s minutkou na prsou, který vystupuje v reklamě ochodníka s elektrospotřebiči Datart, může někomu připadat stejně neodbytný jako jeho zelená mimozemská konkurence. Skupině HP Tronic, do které Datart patří, ale za loňský rok přispěl k výraznému zisku.

Tržby skupiny vzrostly oproti roku 2019 o pět miliard a EBITDA se zdvojnásobila: z bezmála 550 milionů poskočila na 1,19 miliardy korun. 

CEO společnosti Daniel Večeřa vidí za úspěchem právě růst značky Datart, kterou skupina převzala v roce 2017, a od té doby ji posiluje. Její význam ve skupině, kam patří ETA, Euronics, Proton, Kasa.cz i slovenský Hej.sk a čtyři hotely v rámci Resortu Valachy, se stal dominantním a stál za růstem celé firmy.

Podle Večeřy byl Datart na onlinovou dobu připraven už před pandemií, takže do nových podmínek naskočil ze dne na den. K dobrým výsledkům přispěly i stamilionové investice do komunikační strategie.

„Zvyšuje se i obliba značky ETA, kterou zákazníci znovu vyhlásili za nejdůvěryhodnější,“ doplňuje CEO společnosti, ve které dnes pracuje tři tisíce zaměstnanců. V době pandemie přitom Datart nepropouštěl – zachování pracovních míst bylo dle Večeřových slov prioritou.

Některé pracovníky proto společnost rychle převedla do segmentu, který potřeboval během covidového roku posílit. Napříkad z recepčních zavřených hotelů se stala obsluha call center.

Vydání Forbesu Electry

Večeřa zároveň konstatuje, že díky úspěšnému retailu přežil bez úhony i jejich hotelový segment. Lockdown tu využili pro rekonstrukci. 

HP Tronic založil v roce 1990 Milan Hradil. Od jeho předčasné smrti v roce 1999 řídí společnost Daniel Večeřa a vlastníkem je Hradilova manželka s dcerami.

Danuše Hradilová se podílí na managementu firmy, dcera Lenka Kleinová je marketingovou ředitelkou ETA.