skip to main content
E-commerce

Heureka znovu nakupuje. Získala Dataweps a rozhlíží se dál

3 minuty čtení

Heureka vyrazila na nákupy. Skupina, která stojí za stejnojmenným cenovým srovnávačem, získala stoprocentní podíl ve společnosti Dataweps. Ovládla tak brněnskou technologickou firmu, která vytváří datové nástroje pro e-shopy. Cenu transakce obě společnosti odmítly komentovat.

Pro Heureku jde o teprve druhou akvizici v Česku, a navíc za poměrně krátkou dobu. Teprve před půl rokem skupina získala minoritní podíl ve společnosti Testuj.to. Chuť ji ovšem nepřechází ani teď a dál se rozhlíží po trhu.

Nákupem Datawepsu chce Heureka vyřešit svůj dlouhodobý problém. „Od e-shopů dobře víme, že u nás postrádají jakýkoliv nástroj pro zjednodušení obsluhy Heureky. Na to chceme reagovat a základní verzi jednoduchého nástroje pro začátečníky připravit,“ uvádí CEO Heureky Tomáš Braverman. Výsledkem má být zobrazování více relevantních nabídek u produktů a také rychlejší informace o nich.

Reklama

Jinými slovy, i menší e-shopy získají do rukou jednoduchý nástroj, díky kterému budou schopny lépe ovlivňovat, jak se jejich produkty na Heurece zákazníkům zobrazují. Stejně tak jim pomohou urychlit proces párování nabídky v jejich vlastních e-shopech a té, která se objeví ve srovnávači.

„Dlouhodobě se zaměřujeme na služby, které pomáhají eshopům. Spojení s Heurekou je tak skvělou zprávou právě pro eshopy, protože jim pomůžeme zlepšit a zautomatizovat jejich fungování na srovnávači,“ říká dosavadní CEO a spolumajitel Datawepsu Jan Mayer.

Aktuální vydání magazínu
Reklama

Dataweps, který má čtyřicet zaměstnanců a loni dosáhl obratu okolo čtyřiceti milionů korun, patří k lídrům trhu v automatizaci procesů pro e-shopy. Zabývá se rozvojem datových technologií a tvoří nástroje pro produktovou analytiku. Mezi jeho klienty v Česku se řadí největší české eshopy jako je Alza, Mall, Datart, Notino, nebo třeba i Makro, Acomware, Kytary.cz a další.

I po akvizici Heurekou bude ostatně Dataweps dál pracovat také pro externí zákazníky. V případě Heureky zastřeší i práci pro její VIP klienty. „Díky rychlejší komunikační lince budeme mít aktuálnější informace o změnách nejen v Heurece,“ říká Mayer. Tým, který vede, se má časem rozšířit a bude dál fungovat z Brna.

Podle Bravermana to tedy znamená, že Heureka otevírá další kancelář v Brně. A potvrzuje také, že se skupina, kterou v současnosti vlastní PPF, EC Investments a Rockaway, dívá po dalších možných akvizicích.

A nijak ji přitom neomezují české státní hranice. Jedním z pilířů dlouhodobé strategie společnosti má být podle Bravermana i další geografická expanze a ta se může dít právě pomocí akvizic.

„Zajímají nás hlavně dvě oblasti. Tou první jsou srovnávače a elektronická tržiště na trzích, které jsou pro nás zajímavé. Tou druhou jsou společnosti nabízející produkty a služby, které strategicky zapadají do našich, podobně jako tomu je u Datawepsu,“ říká Braverman.

Už dnes skupina působí kromě Česka v dalších osmi zemích, z pohledu obratu je vedle domácího trhu pro Heureku největší Maďarsko a Slovensko. Proti tomu nejrychleji roste v Chorvatsku, Bulharsku a Rumunsku. Celkově loni Heureka Group narostla meziročně ve všech zemích téměř o třetinu.

Reklama
Reklama