Elektromobily se budou do roku 2030 na prodeji nových vozů ve Spojených státech a v Číně podílet o něco málo více než polovinou, a to i bez státních dotací. Vozy se spalovacím motorem, včetně hybridů, si však i v následujících letech udrží významný podíl na většině hlavních trhů. Vyplývá to z průzkumu konzultační společnosti KPMG mezi vedoucími pracovníky v automobilovém průmyslu.

Skupina automobilek a některých zemí podepsala tento měsíc výzvu k  postupnému vyřazení vozů se spalovacím motorem po celém světě do roku 2040 a v bohatších zemích do roku 2035. Dvě největší automobilky podle prodeje, Volkswagen a Toyota, a tři největší země podle prodeje vozů, Čína, USA a Německo, ale prohlášení nepodepsaly.

Prodej elektromobilů po celém světě byl doposud podporován vládními dotacemi. V průzkumu KPMG ale 77 procent respondentů uvedlo, že elektromobily se mohou do deseti let masově rozšířit i bez vládní podpory, protože náklady na baterie klesnou na paritu s náklady na benzinové motory. Nicméně 91 procent dotazovaných uvádí, že vládní dotace podporuje.

Z průzkumu také vyplynulo, že 75 procent dotázaných vedoucích pracovníků očekává, že jejich firmy v příštích letech prodají aktivity, které nepovažují za své hlavní. Přehodnocují totiž, které obory podnikání budou životaschopné spolu s tím, jak bude stále více nových vozů elektrických.