skip to main content
BrandVoice
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

Evropský investiční Karibik. 10 důvodů, proč může být z Chorvatska hotspot

„Chorvatsko má obrovský potenciál. kdo tam teď správně investuje, může z toho těžit až do konce desetiletí,“ tvrdí Ľudovít Černák, partner a předseda představenstva developerské společnosti Sitno Holding Real Estate (SHRE), která se v poslední době specializuje na prémiové projekty na Jadranu.

Evropští investoři nacházejí v Chorvatsku nový ráj. „Pokud se nestane nic neočekávaného, tahle země má všechny předpoklady k tomu, aby se do konce dekády stala „evropským Karibikem“. Je to aktuálně nejzajímavější evropská destinace pro investice do nemovitostí, zejména v segmentu cestovního ruchu,“ říká o Chorvatsku Ľudovít Černák. 

Čistou tyrkysovou vodou je chorvatské pobřeží Jadranu vyhlášené. Realitní developer SHRE tam ale vidí i jiné průzračné příležitosti. Hlavně díky rostoucí poptávce po druhém luxusním domově v atraktivních lokalitách a s dokonalým servisem. 

Komplex Lioqa na chorvatském ostrově Ugljan.

„Chceme přinést nový standard, hlavně co se týče servisovaných nemovitostí, se kterými klient nemá žádné starosti, a v případě, že je nevyužívá, dokážou mu prostřednictvím nájmu vydělávat. Celou filozofii máme postavenou na co nejmenší zátěži vlastníků. Koupit, přijít a užívat. O vše ostatní se postará management resortu,“ popisuje Černák. 

Jediná věc, o kterou by si majitel měl dělat starosti, je, zda je jeho šampaňské dostatečně studené. V Chorvatsku je podle Černáka takových projektů s prvotřídním servisem stále velmi málo. 

Skupina Sitno Holding Real Estate v Chorvatsku plánuje několik projektů. V první řadě butikový pětihvězdičkový resort 24 ultraluxusních vil s vlastní pláží a soukromým přístavištěm na ostrově Ugljan u Zadaru. 

Komplex Lioqa navrhl světový architekt Carlos Lamas a jeho součástí je i privátní plážový klub s recepcí, salonek a restaurace. V ceně vily, která se pohybuje kolem čtyřiceti až šedesáti milionů korun, jsou například i celodenní bezpečnostní služby nebo úklid. Hotovo má být na konci příštího roku. 

Na stejném ostrově vzniká i rezidenční letovisko Lukoran s pěší relaxační zónou přímo na pláži, které má čítat přes 125 jednotek ve vilách a bytových domech. Resort bude po dokončení spravovat nadnárodní hotelový operátor. 

Celkově holding plánuje realizovat na Ugljanu a v Zadaru projekty za více než 470 milionů eur, které pečlivě vybírá, aby zaručovaly maximální návratnost. „Podle současných odhadů ceny nemovitostí v Chorvatsku každý rok rostou dvouciferným tempem, které ještě podpoří vstup země do eurozóny v roce 2023, takže jde o velmi atraktivní investici,“ podotýká Ľudovít Černák.

K tomu má majitel třicet dnů, kdy může nemovitost volně využívat – v podstatě to znamená investici se zajímavým výnosem a každoroční měsíční dovolenou ve vlastní luxusní vile nebo apartmánu. 

SHRE má na trhu dvacet let zkušeností, dosud cílil především na region střední a východní Evropy a výstavbu rezidenčních nemovitostí v Česku a na Slovensku. Budoucnost ale vidí hlavně u Jadranu, kde svoje aktivity odstartoval už před pár lety menšími vilami v dalmátském stylu na Ugljanu – šlo o první uzavřený areál privátních vil na chorvatském pobřeží.

„Podle většiny analytiků zemi čeká investiční boom a my bychom se na něm spolu s našimi investory rádi podíleli,“ netají se dalšími plány předseda představenstva SHRE. 

Společnost financuje projekty v kombinaci externích zdrojů a vlastního kapitálu. V nabídce má několik produktů pro kvalifikované investory, respektive možnost vstupu do investičního fondu, který je orientován – jak jinak – na příležitosti v Chorvatsku s minimální mírou výnosnosti čtrnáct procent. 

„Ambice máme samozřejmě velké, ale zároveň jsme opatrní a každou novou investici podrobně analyzujeme. Máme v Chorvatsku vlastní tým a dlouhodobé plány, v podstatě už dnes máme větší část operativy orientovanou na tento trh. Věříme mu a jsme přesvědčeni, že bude v příštím desetiletí dominovat evropskému cestovnímu ruchu,“ dodává Ľudovít Černák.