Dobyla Česko i Polsko, teď dobývá New York. Zpěvačka Ewa Farna včera obsadila billboard rozprostírající se nad Times Square, nejrušnější křižovatkou v americké metropoli. Se svou písní „Tělo“ se na reklamní ploše stala tváří playlistu, kterým společnost Spotify bojuje za rovnoprávnost žen v hudebním byznysu.

Farna se tak ocitla na nejžádanějším reklamním prostoru v New Yorku, kolem kterého denně projde až pět set tisíc lidí a jehož pronájem podle odhadů vyjde na tři miliony dolarů za měsíc. Spotify na obrovské ploše propaguje sérii svých playlistů, které kompilují skladby více než padesátky nejvýraznějších umělkyň z celého světa.

„Je to velká pocta,“ přiznala Ewa. „Ačkoli zatím nedokážu říct, zda se to podepsalo na poslechovosti, v Americe je velká spousta Poláků i Čechů, takže věřím, že to je super věc do mého CV, obrovská radost a egobuster,“ směje se zpěvačka.

„Je ale pravda, že tomu moc lidí nevěřilo a ono věci, které se zdají být zcela nedosažitelné se najednou prostě dějí. Jsem o to šťastnější, že se to přihodilo právě s písní Tělo, která nese pro mě silnou myšlenku,“ dodává.

Vedle Ewy se na světelném banneru v rámci kampaně dříve objevila i česká zpěvačka působící v Londýně, Aiko.

Foto Facebook Ewy Farné

V rámci globálního seznamu skladeb je Ewa jednou ze dvou Češek, zpěvačka zároveň reprezentuje playlist sestavený výhradně z českých a slovenských umělkyň.

Samotná píseň Tělo je podle Farné bořením tabu nejen v ženském světě. „Je o přijetí věcí, které nemůžeme změnit nebo ovlivnit. Ať to jsou rány na břiše u holek, které přivedly na svět tři děti, či jizvy, jež přinesl život. Ty jizvy jsou cejchy z jejich cesty životem, já jim říkám tetování od přírody,“ popsala mladá zpěvačka myšlenku za novou písní pro server Novinky.cz.

Píseň vydala Ewa v české i polské verzi, jen česká dosáhla za týden od premiéry na YouTube více než milion shlédnutí.

Globální iniciativu EQUAL, která má za cíl zvýraznit ženské tvůrce a podpořit tak rovnost žen a mužů v hudebním průmyslu, spustila streamovací platforma Spotify na počest Mezinárodního dne žen.

V rámci programu EQUAL připravilo Spotify speciální playlisty s výběrem nejlepších skladeb od ženských umělkyň. Mimo jiné vytvořilo i adresář s ženskými umělkyněmi napříč průmyslem, který umožní tvůrcům navázat spolupráci s ženami, které jsou v hudbě jinak podreprezentované.

„Je jen na nás, abychom tento průmysl posunuli,“ komentovala spuštění globální kampaně Marian Dicus, viceprezidentka Spotify.

Na velkoplošném billboardu se v roce 1994 objevila v rámci kampaně pro značku Wonderbra i česká modelka Eva Herzigová. O čtvrt století později i modelka Karolína Kůrková a nedávno také tenistka Karolína Plíšková v reklamní kampani pro sportovní značku Fila.