Češi během pandemie propadli roadtripům a kempování v obytných autech a karavanech. Nový fenomén s sebou kromě nových dobrodružství přináší i příležitost k novému byznysu. 

Své o tom ví investiční skupina Miton. „Covidová a postcovidová doba jednoznačně ukazuje, že tento trend je obrovsky silný,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu šéf severočeské investiční skupiny Miton David Špinar.

Miton během pandemie investoval do několika projektů souvisejících s rostoucí oblibou dovolených v karavanech a obytných vozech. Jde například o „Airbnb pro obytné vozy“ platformu Campiri nebo aplikaci s prémiovými kempingovými spoty CamperGuru. Mimo to David Špinar také do Česka dodává dánské offroad karavany HeroCamper.

Špinar má ostatně s partnery Mitonu ke karavaningu blízko i osobně, když každým rokem vyjíždějí vstříc novým roadtripovým dobrodružstvím. I on tak může v kempech i ve volné přírodě zblízka pozorovat stále větší počet hotelů na kolech.

Vzrůstající masovost na jedné straně a nedostatečně rozvinutá infrastruktura s sebou ale přináší problémy.

„Jakmile všichni pojedou ve stejných termínech do stejných míst, tak to bude peklo pro všechny. Jak pro nově příchozí, tak pro ty starší. A ti noví už u toho nezůstanou, protože to pro ně bude hrozný zážitek,“ říká v podcastu Špinar, který zároveň přiznal, že Miton v oblasti kempování chystá další investici.

Do čeho chce Miton investovat tentokrát? A jaké David Špinar vidí řešení pro karavanový „overturismus“? To vše se dozvíte v podcastu.