Existuje spousta věcí, které je skvělé vyzkoušet na vlastní kůži, mezi ně ale rozhodně nepatří použití nevhodné kosmetiky. Tedy takové, kterou pokožka nesnáší dobře, a vyvolává u ní kupříkladu alergickou reakci. S řešením, jak těmto problémům předejít, hodlá prorazit startup Wewell. A podle všeho se mu to daří.
Startup, za nímž stojí Vladimír Pečený a Gurami Jobava, přichází s mobilní aplikací využívající pokročilé algoritmy a umělou inteligenci, na základě čehož analyzuje složení kosmetických látek v jednotlivých produktech. Díky tomu si mohou zákazníci vybrat vhodnou kosmetiku, aniž by na vlastní pokožce podstupovali více či méně riskantní experimenty.
O prostředek, který ukončuje domácí testování kosmetiky metodou pokus-omyl, je zájem. Aplikace na detekci kosmetiky už překročila 75 tisíc stažení a WeWell získal investici od slovenského fondu Zero Gravity Capital v řádu nižších stovek tisíc eur.
„Už teď aplikace rozeznává více než 450 tisíc kosmetických produktů a dvacet tisíc ingrediencí. Nově chceme databázi ještě rozšířit prostřednictvím samotných uživatelů, kteří budou mít možnost sami přidávat nové produkty,“ říká Gurami Jobava, původem z Gruzie, jenž studoval a působí v Praze a na Slovensku.
Fungování aplikace je jednoduché: uživateli stačí naskenovat čárový kód nebo zadat název hledaného produktu a následně dostane informace o jeho složení, případně o škodlivosti obsažených látek.
Přesně to zaujalo fond Zero Gravity Capital, součást slovenské skupiny Zero One Hundred. Právě od tohoto fondu letí do WeWell poměrně významná investice. Měla by podpořit další inovace a také expanzi do Polska, Rakouska a Spojených států, kterou startup v příštím roce plánuje.
„Vyznat se v nabídce na trhu s kosmetikou je takřka nemožné a Wewell přináší transparentní řešení a data, která mohou lidem pomoct lépe se rozhodovat. Startup tak má všechny předpoklady nabídnout chybějící službu při lukrativní monetizaci,“ vysvětluje investici Vít Hanuš, partner fondu Zero One Hundred.
Aplikace se softwarem, který v reálném čase a online odhalí složení produktů, je k dispozici v Apple Storu i Google Play Storu. Startup garantuje, že není propojen s žádnou kosmetickou značkou, v aplikaci není žádný placený reklamní obsah. Na vyhodnocení informací o (ne)vhodnosti daného produktu dohlížejí nezávislí dermatologové, biotechnologický inženýr a chemik s kosmetickým zaměřením.
Kdokoli si může v aplikaci vytvořit unikátní uživatelský profil – při registraci vyplní dotazník s informacemi o odstínu, citlivosti pleti, případně o nesnášenlivosti na konkrétní látky. Algoritmus následně vytvoří pleťový profil uživatele a při každém hledání kosmetického produktu vyhodnotí, zda jsou pro něj ingredience vhodné, nebo by se jim měl raději vyhnout.
„Aplikace dokáže doporučit cenově nejvýhodnější kosmetiku a nabídnout výběr produktů pro co nejvyšší komfort při nákupu. A to tak, aby bylo pro zákazníka nakupování kosmetiky co nejvíc pohodlné a aby ušetřil co nejvíc peněz, které by jinak utratil za nekompatibilní přípravky,“ shrnuje CEO startupu Gurami Jobava.