Americké firmě Meta Platforms, která je mateřskou společností Facebooku a Instagramu, poprvé klesly čtvrtletní tržby. Důvodem byly především nižší výdaje za reklamu v reakci na oslabení ekonomiky a sílící konkurence TikToku.

Tržby se ve druhém čtvrtletí snížily o jedno procento na 28,82 miliardy dolarů. Čistý zisk se propadl o 36 procent na 6,69 miliardy dolarů. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení. Zisk na akcii činil 2,46 dolaru. Analytici dotazovaní agenturou FactSet očekávali zisk 2,54 dolaru na akcii při tržbách 28,91 miliardy dolarů.

Meta Platforms současně uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává tržby v rozmezí 26 miliard až 28,5 miliardy dolarů. To je výrazně méně, než odhadují analytici, kteří počítají s tržbami až 30,52 miliardy dolarů.

Výsledky společnosti Meta ukazují na zpomalení digitálního reklamního průmyslu způsobené inflací. To oslabuje i konkurenty jako Alphabet a Snap. Trh s digitální reklamou přitom zažíval několik desetiletí prudký růst, protože firmy využívaly sílu internetu k oslovení spotřebitelů.

Podnikání firmy Meta ohrožuje řada problémů. Patří mezi ně silná konkurence firem TikTok a Amazon.com na trhu s reklamou. Její tržby také zasáhly změny společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů v mobilním operačním systému iOS.