Mistrovství světa v ledním hokeji každoročně probouzí sportovní nadšení a národní hrdost napříč celou společností. Pro Českou republiku se jedná jednoznačně o největší sportovní událost tohoto roku. Tomu odpovídají i náročné a pečlivé přípravy.

Dávno před vypuknutím celého šampionátu tak mohli fanoušci hokeje zaregistrovat nejrůznější marketingové aktivity, které pak v době samotného mistrovství ještě nabraly na intenzitě. Společnost Coca-Cola, partner české hokejové reprezentace, zapojila v rámci šampionátu své značky Coca-Cola, Natura a Powerade.

„Kampaň k mistrovství světa v hokeji byla pro nás jednou z nejvýznamnějších aktivit v tomto roce. Pokud jde o OOH komunikaci, jde o vůbec největší hokejovou kampaň v historii Coca-Coly v Česku,“ popisuje Brand Manager Coca-Coly Kateřina Třísková.

„Na klíčovém vizuálu jsme spolupracovali s Ondřejem Pavelcem a reprezentačními hráči Lukášem Sedlákem a Filipem Chlapíkem. Tváří kampaně na Slovensku se stal Oliver Okuliar,“ doplňuje.

Kampaň je opravdu všudypřítomná a v Česku a na Slovensku asi není zákazníka, který by na marketingové aktivity Coca-Coly nenarazil. „Podařila se nám vynikající aktivace napříč všemi prodejními kanály, a to jak v Česku, tak na Slovensku,“ říká Jiří Kopejtko, Brand Manager Coca-Cola HBC.

„Dařilo se nám realizovat soutěže u našich zákazníků se skvělými výsledky, například slovenský Lidl se třiatřiceti tisíci zapojených spotřebitelů se stal naší nejlepší tailor-made promocí v historii. Zároveň se jednalo i o crossbrand aktivační kampaň na značkách Coca-Cola a Natura,“ vysvětluje.

Unikátní fanzóny poprvé v Česku

Ani hokejoví příznivci nepřijdou zkrátka. Další komunikace proto probíhá přímo ve fanzónách v Praze a Ostravě, kde je pro fanoušky připravená nezapomenutelná show. Její součástí jsou i unikátní šest metrů vysoké stage postavené z obrazovek, které promítají digitální obsah vytvářený v reálném čase.

Fanoušci se mohou vyfotit s 3D bannerem, vyrobit si vlastní hokejové kartičky a hrát o hodnotné ceny. Tento odvážný projekt patří k prvním svého druhu v České republice. V Praze mají fanoušci ještě jednu fanzónu, a to přímo v nákupním centru Galerie Harfa. Nemohou ji minout, jelikož centrum je celé zahalené v Coca-Cola brandingu.

Stranou pozornosti nezůstali ani fanoušci v jiných městech, kteří většinou fandí u televize, a proto mohou ve vysílání zahlédnout spot, který vznikl v lokální produkci agentury Guerilla, což je z pohledu často centralizovaného marketingu společnosti Coca-Cola originální počin.

Soutěž o vstupenky v aplikaci

Celá kampaň získala mimo jiné silnou digitální podporu, která zahrnuje například aktivaci fanoušků v aplikaci Coca-Coly. Aby pokryla i tradičnější místa prodeje, spolupracuje značka s online obchody Rohlík.cz a Košík.cz.

Coca-Cola si pro fanoušky připravila také národní spotřebitelskou soutěž v Česku i na Slovensku, ve které mohli hokejoví nadšenci denně vyhrát čtyři vstupenky na zápasy, hokejový merch či VIP vstupenky na finálový zápas s VIP doprovodem.

Soutěž byla podpořena influencerskou kampaní s Tomášem Zástěrou, Lucií Bechyňkovou a Simonou Salátovou.

Podpora diverzity a parahokeje

Spolupráce firmy Coca-Cola a českého hokeje se netýká pouze seniorské reprezentace, ale podporuje i ženské, juniorské a parahokejové reprezentační výběry. Aby Coca-Cola sílu diverzity demonstrovala naživo, vybrala si letos tři hvězdné ambasadory.

Jejich příběhy dokazují, že odvaha a síla jsou kvality, které překonávají fyzické hranice a patří každému bez ohledu na pohlaví nebo fyzická omezení. Sport je tu pro všechny, a na květnovém mistrovství světa v ledním hokeji 2024 proto #FandímeSpolečně.

Diverzita ve sportu, zejména v hokeji, obohacuje týmového ducha a přináší nové perspektivy. Coca-Cola, která má inkluzivní hodnoty zakódovány ve své DNA, ukazuje svou kampaní i různorodost hokeje a propojuje sportovce s fanoušky.

Coca-Cola se navíc rozhodla podpořit parahokejový tým speciálním projektem DOBROGÓLY. „Za každý český gól, který padne v zápasech MS v hokeji 2024, daruje Coca-Cola českému parahokeji deset tisíc korun. Celkem chceme parahokejisty podpořit částkou půl milionu korun,“ říká Veronika Němcová, Public Affairs, Communications and Sustainability Director pro Česko a Slovensko v Coca-Cole.

Jako ambasadoři Coca-Coly během mistrovství vystupují bývalý hráč NHL, nynější asistent trenéra a trenér brankářů A-týmu české hokejové reprezentace Ondřej Pavelec, hokejistka hrající v Kanadě a první Češka, která vstřelila gól v NWHL, Kateřina Mrázová a hokejista a několikanásobný paralympionik Zdeněk Krupička.