skip to main content

Filmy na večer: Itálie ve znamení silných mužů a jejich skutečných příběhů

Možná jste na tom stejně jako my, možná jste na tom lépe. Možná nesedíte každý večer lehce bezradně před televizí a frustrovaně nepřeklikáváte z Netflixu na HBO a z videotéky na videotéku, abyste našli ten správný film na večer.

Pro případ, že byste byli přece jen ve stejné skupině, máme pro vás něco, co ušetří čas – tip na film na dnešní večer. Nečekejte rozvitá doporučení filmových kritiků, ale ryze osobní tipy od členů redakce Forbes.cz.

Reklama

Trojici italských filmů inspirovaných skutečnými událostmi, ve kterých jsou hlavními hrdiny silné mužské osobnosti z různých dekád, si pro vás připravila redaktorka Michaela Židlický.

Enrico Piaggio – Vespa

(Netflix, 82 minut, 2019)

Více romantický než podnikatelský příběh o tom, jak se na světlo světa vyřítil slavný skútr Vespa. Majitel a dědic slavné rodinné fabriky Enrico Piaggio, který po válce již nesměl vyrábět letadla, v něm hledá cestu, jak v rozbombardované Itálii přežít. S mužským charakterem, bez ústupků a s chytrou asistentkou, bez které by se asi nic z toho všeho nestalo.

Pěkné pozitivní retro, inspirované skutečnými událostmi, vám dá nahlédnout, jak se budovala Itálie po válce.

Bezohledný

Reklama

(Netflix, 127 minut, 2017)

Sonda do osmdesátkového Milána a duše právě se rodícího velkého mafiána. Gangsterské drama v lehce humorném duchu, což je zde plus stejně jako dobová stylizace, hudba a auta, která vás budou bavit.

Koncept příběhu není úplně nový, ale má šmrnc, lehkost a svěžest, stejně jako Milán ve zlatých časech snadno získaných peněz, módy a disco hudby, kde je brutální vraždění pojato tak jakoby mimochodem přehlušené hudbou. 

Rocco Chinnici

(Netflix, 93 minut, 2018)

Boj s větrnými mlýny jednoho sympatického soudce, který se se svým mladým kolegou pustil do křížku s organizovaným zločinem na Sicílii, nám ukazuje to, co kdysi slavný seriál Chobotnice, tedy co se dělo v Itálii od sedmdesátých let a děje doposud.

Pohled na celou věc je příjemně zprostředkován očima soudcovy dcery, která se vydává stejnou cestou. Že byl příběh natočen jako televizní film, tedy bez větších ambicí, mu vůbec neubližuje, naopak je tento vizuální klid oku lahodící.

Reklama
Reklama