Forbes sestavil svůj historicky první výběr největších hráčů české e-commerce. Výsledkem projektu, který vznikl za podpory společnosti Google, je dvaadvacet firem, které utváří podobu nejen českého internetového nakupování.

Od samého začátku jsme pracovali s jednoduchou premisou – nevytvářet jednoduchý seznam pouze na základě tržeb. Vznikla tak komplexní metodologie, která zohledňuje nejen finanční výkonnost a tržní podíly v posledních letech, ale také uživatelskou zkušenost, zákaznickou spokojenost, růstový potenciál či schopnosti inovovat a zasáhnout uživatele, kteří ještě například nejsou „digital-first“.

Neméně důležité bylo rovněž dlouhodobé povědomí Forbesu o fungování jednotlivých e-shopů a celková znalost trhu. I proto se ve výběru objevily e-commerce tahouni jako Alza či Notino, ale například i Spokojený Pes nebo Kytary.cz.

Divokou kartou je pak server Bazoš.cz, který měsíčně zaznamená přes 20 milionů návštěv, což je více než kolik má Alza nebo Heuréka. Bazoš je zkrátka pro nemalou část obyvatel Česka doslova branou do internetového nakupování.

KOMPLETNÍ VÝBĚR NAJDETE POD BANNEREM NÍŽE.

Jelikož jde v našem případě o výběr český, řídili jsme se pravidlem, že minimálně 45 procent musí v daných firmách ovládat tuzemský kapitál, přičemž nadpoloviční množství jejich příjmů musí pocházet z internetových prodejů.

Zároveň jsme zachovali historickou kontinuitu, jak Forbes e-commerce vnímá, a tak jsou ve výběru primárně retailoví hráči nebo ti, kteří online retailerům zvyšují zásah, jako například agregátory Glami nebo Favi.

Forbes paralelně sestavoval i výběry na Slovensku a v Maďarsku. Nahlédnout do nich můžete zde, respektive zde.