skip to main content
Byznys

Freshlabels plánuje dobýt Západ. Na expanzi chce vybrat 40 milionů korun skrze platformu Crowdberry

Český e-shop zaměřující se na prodej kvalitního a designového oblečení, bot a doplňků Freshlabels pokračuje v rozšiřování svých aktivit a chystá se dobýt Západ.

Po loňském spuštění německé verze e-shopu teď průkopník udržitelné módy plánuje vyrazit do dalších zemí západní Evropy a dále pracovat na rozvoji svého online prodeje.

Na realizaci těchto cílů shánějí zakladatelé Jan Bouška a Jakub Veselský celkem 1,5 milionu eur (tedy zhruba 39 milionů korun) od soukromých investorů skrze investiční platformu Crowdberry. 

Reklama

„Minulý rok se nám podařilo zvýšit efektivitu procesů a letos se na ni chceme zaměřit ještě víc. Vylepšená e-commerce platforma nám umožní pokročilou datovou a zákaznickou analytiku, s čímž úzce souvisí i lepší personalizace obsahu,“ komentuje další expanzi CEO společnosti Veselský.

„Plánujeme rozšiřovat nabídku o další ‚Beyond Surface‘ značky a produkty a posunout celkový zákaznický zážitek. Věříme, že naše nové projekty se setkají s kladným ohlasem, ať už je to naše celkové zaměření na minimalizaci dopadů naší činnosti na okolí, projekt Loop nebo naše vlastní kolekce. Investice nám pomůže tohle všechno uskutečnit a naši zákazníci i všichni ostatní, kterým je udržitelnost blízká, můžou být u toho,“ dodává.

Freshlabels má dnes v portfoliu víc než sto značek z celého světa, které obchodní oddělení pečlivě vybírá. Ostatně právě na tom je od roku 2006 založena hlavní myšlenka jejich byznys modelu – přinést zákazníkům výjimečné značky, které jen tak někde nenajdou, a zároveň dbát na udržitelnost nabízeného zboží.

Reklama

Právě na tuto oblast se chce firma do budoucna ještě více zaměřit. Do konce roku 2021 plánuje zvýšit podíl udržitelné nabídky splňující komplexní kritéria ze současných 50 procent na 75. K tomu má pomoci i vývoj vlastních udržitelných kolekcí.

Zakladatelé FreshlabelsJan Bouška a Jakub Veselský

Freshlabels se zároveň snaží snižovat vlastní stopu pomocí iniciativ, jako je například projekt Loop, v rámci kterého od zákazníků vykupuje použité oblečení a hledá pro něj další využití.

„Freshlabels nás zaujali svým přístupem k udržitelnosti, dlouhodobou vizí a ambicí přinášet milovníkům módy individualismus ohleduplný k světu kolem nás. Po Footshopu je to další růstová firma, která na vlně zrychlení e-comerce a digitalizace přináší zákazníkům něco navíc a už potvrdila svou schopnost prorazit v západní Evropě,“ říká Dano Gašpar investiční platformy Crowdberry, skrze kterou v minulosti získal finanční prostředky na rozvoj právě například zmíněný český Footshop.

Zakladatelé Freshlabels věří, že firmě se podaří najít své místo u zákazníků v západní Evropě. Jen v roce 2020 se jí podařilo meziročně vyrůst šestinásobně v Německu a dvojnásobně ve zbytku Evropy.

V komplikovaném pandemickém roce přitom firma dosáhla obratu 4,7 milionu eur a mezi lety 2016 až 2019 rostla meziročně v průměru o 49 procent.

Reklama
Reklama