Měl skvěle rozjetý startup, dostal se do výběru 30 pod 30 a vyhlížel slunné zítřky. Místo toho jeho byznys Davinci Travel System pro skupinové rezervace propojující cestovní kanceláře s hotely profackoval koronavirus a stomilionové tržby nahradila nula. Rychle se ale rozkoukal a založil další firmu, která mu roste pod rukama.
To je ve vší stručnosti příběh Alexe Ilyashe. Sedmadvacetiletý podnikatel nedávno oslavil rok od vzniku svého druhého projektu Choice, který se zaměřuje na digitalizaci v gastronomii. Konkrétně restauracím nabízí řešení pro komunikaci se zákazníky – od webu pro rozvoz přes jídlo s sebou, digitální menu, zpětnou vazbu až k objednávkám od stolu a placení s použitím QR kódu.
Celkem 700 tisíc eur do startupu v rámci pre-seed investičního kola nyní posílají investoři z Reflex Capital Ondřeje Fryce. Jde o navýšení původní stotisícové investice, s jejíž pomocí měl Ilyashův tým vytvořit MVP, tedy prvotní produkt. Při té Fryce onehdy doplňovaly fondy J&T Ventures a Seedcamp.
To se povedlo a během jednoho roku začalo služby Choice využívat přes pět tisíc restaurací, z nichž za zmínku stojí například sítě Banh-mi-ba, Las Adelitas, Potrefená husa, karlínské Nejen Bistro nebo vinohradský Výčep. Minimálně jednu objednávku přes Choice učinilo už 66 tisíc hostů a mimo Českou republiku je aplikace aktivní v dalších čtyřiadvaceti zemích, jakými jsou Itálie, Německo či Rusko.
„Vybíráme státy, ve kterých se chceme stát jedničkou. Během půl roku bychom si na těchto strategických trzích chtěli zajistit první pozice. Naším cílem totiž není být všude a zároveň nebýt nikde. Máme k dispozici výborný IT tým a hojné zkušenosti s mezinárodní expanzí. Tentýž tým dokázal za tři roky expandovat do devíti set měst a napojit přes deset tisíc hotelů,“ říká Alex Ilyash, člen výběru 30 pod 30 z roku 2019.