skip to main content
Forbes Podcast

Hacker v kapuci v temném koutě? Směšná představa, jsou to spíš obchodní zástupci, varují experti na kyberbezpečnost

2 minuty čtení

Hacker v kapuci v temném koutě? Směšná představa, jsou to spíš obchodní zástupci, varují experti na kyberbezpečnost

Ukradená data uživatelů, paralyzované nemocnice, vyděračský software, podvodné e-maily… Kyberbezpečnostních útoků na firmy i instituce přibývá a trhliny v defenzivním štítu některých českých společností ukázala i nedávná pandemie koronaviru, která ve velkém poslala zaměstnance na home office.

Reklama

Petr Váša, manažer divize Microsoft 365, o tom diskutuje s Danielem Hejdou, bezpečnostním specialistou ze společnosti CyberRangers, v novém Forbes BrandVoice podcastu. Ten shrnuje to nejdůležitější z našeho speciálu, věnovaného nejnovějším trendům v kyberbezpečnosti.

„Kdybych měl firmy v tomto směru oznámkovat, bylo by to okolo trojky. Tam, kde už byl home office zavedený jako benefit, už měli alespoň nějaký základ pravidel práce odkudkoli a jen ho rozšířili na celou firmu. Bylo ale dost firem, kde home office neznali, začali ho řešit za pochodu a bylo to na tom vidět,“ říká Váša.

Reklama

Časy, kdy se firmy schovaly za firewallem a cítily se tam v bezpečí, jsou pryč a je třeba přizpůsobit se době, kdy zaměstnanci pracují odkudkoli.

„Chybí budování obecného povědomí o tom, jak se na internetu bezpečně chovat, na co neklikat. Nejslabším článkem řetězce je jeden konkrétní uživatel – ten první, který útočníky pustí dovnitř,“ dodává Hejda. „A ve chvíli, kdy získají účet administrátora, mají firmu jako na dlani a mohou si s ní dělat, prakticky co chtějí.“

Jak útočníci zneužili pandemii koronaviru? Proč se smějí představě hackerů z fotobank, mladíků sedících v kapuci v temném koutě? Jak vypadají doopravdy? Jaké zásady by měly firmy při tvorbě svého defenzivního štítu dodržovat? Jsou útoky na české nemocnice a další státní instituce jen špičkou ledovce? A lepší se kyberbezpečnostní úroveň v českých firmách? Poslechněte si nový díl Forbes BrandVoice podcastu.

Reklama
Reklama