Na první pohled je to nevýrazný závoďák z poloviny minulého století. Aero Minor Sport si s sebou ale veze dávný příběh odvahy, odhodlání, slávy, bohatství i komunistické pomsty. Designér Michal Froněk s partou kamarádů teď jeho story dotáhl k dokonalosti.
Slzy koulející se po obličeji dvoumetrového chlapa. Mohly znamenat radost, mohly znamenat zklamání. Přitom to nebylo ani jedno, ale zároveň všechno dohromady. Tyhle slzy se na začátku července valily z očí Jaroslava Práška, který seděl v paddocku na konci závodu Le Mans Classic.
Byly to slzy, které uzavíraly neuvěřitelný příběh, jehož začátek se začal psát v době, kdy se v Evropě ke konci blížila druhá světová válka. Čechoslováci chtěli být na dobu, která měla přijít, připraveni.
V utajení na kraji Prahy proto pod rouškou výroby pro válečnou mašinerii probíhal vývoj malého automobilu Aero Minor. Němci nesměli nic tušit, protože v případě prozrazení by lidem, kteří se na něm podíleli, hrozila smrt.
Jenže auto bylo třeba vyzkoušet i na silnici. A také to mělo řešení. Aby se riziko snížilo, objevilo se na něm logo podobné znaku automobilky se zkomolenou zkratkou BWM.
Forbes Digital Premium
1. 8. 20228 min
Ondřej Kinkor
redaktor Forbes Česko
Jako novinář pracuje od roku 2002, kdy začal spolupracovat se středočeskou a ekonomickou redakcí MF Dnes. V roce 2004 nastoupil do tematických příloh MF Dnes, kde byl redaktorem přílohy Auto. Rok 2009 strávil na studijním pobytu v Indonésii a po návratu byl redaktorem přílohy Praha MF Dnes. Následně přeplaval na břeh public relations, aby se v roce 2020 vrátil zpět do médií a stal se součástí redakce Forbesu.