Pivovarnická skupina Heineken ČR v roce 2021 meziročně zvýšila zisk o 113 procent na 244,4 milionu korun. Prodeje produktů na českém trhu však klesly a tržby společnosti se meziročně snížily o 3,4 procenta na 3,14 miliardy korun.

„Celkové prodeje našich produktů na tuzemském trhu zaznamenaly oproti roku 2020 pokles. Nicméně díky transformačnímu plánu, který jsme s důrazem na fixní náklady spustili v reakci na vzniklou krizi, se nám podařilo čistý zisk zvýšit o 113 procent,“ uvedl ve výroční zprávě předseda představenstva Andrea Vogliazzo.

Kvůli válce na Ukrajině oznámila celá skupina loni v březnu ukončení svého podnikání v Ruské federaci. Již před tím zastavila vývoz do Ruska i veškeré investice. Heineken ČR měl podle výroční zprávy v roce 2021 příjmy z exportu do Ruska a poskytování licencí téměř 98 milionů korun. Představenstvo zdůraznilo, že o tyto zisky nyní přijde.

Heineken je druhý největší pivovar na světě, vlastní více než tři sta značek, mimo stejnojmenné Heineken také například Tiger a Sol. Heineken ČR je dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Patří mu pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

V Česku se podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven v roce 2021 uvařilo 9,6 milionu hektolitrů piva – meziročně o 2,8 procenta méně. Snížila se také spotřeba piva na jednoho obyvatele ze 135 litrů v roce 2020 na 129 litrů. Také v roce 2020 klesl objem výroby i spotřeba na hlavu.