Skupina Heureka, která provozuje stejnojmenný cenový srovnávač a nákupní rádce, získala 15procentní podíl ve společnosti Testuj.to, která vytváří testerské komunity a generuje ověřené recenze na nejrůznější produkty. Do dvou let může Heureka navýšit svůj podíl až na 40 procent.

Jde o její první startupovou akvizici v Česku. V současnosti jedná i o dalších investicích do začínajících firem.

„Máme apetit nakupovat a rozhlížíme se po trhu. Zajímají nás jak další srovnávače cen v našem regionu, tak společnosti s produktem, službou nebo know-how, které zapadají do našeho byznysu, což je i případ firmy Testuj.to,“ uvádí Tomáš Braverman, CEO Heureka Group. Ta loni prošla odštěpením od Mall Group a v současnosti ji vlastní PPF, EC Investments a Rockaway.

Tomáš Braverman, CEO Heureka Group | Foto Heureka

Společnost Testuj.to založila před dvěma lety podnikatelka Eva Čejková, která už předtím uspěla s projektem Ženy s.r.o. Dnes má její testerská firma hodnotu asi 35 milionů korun a komunitu 90 tisíc recenzentů, takzvaných mikroinfluencerů. Ti dostávají zdarma nebo se slevou produkty k otestování.

„Jejich úkolem je napsat upřímnou recenzi. Aby byla vypovídající, musí mít minimálně 200 znaků. Zároveň se testerů ptáme i na doplňující informace: například pokud zkoušejí kosmetiku, měli by v recenzi uvést, jaký mají typ pleti,“ přibližuje Čejková.

Právě recenze představují jednu z klíčových služeb Heureky, její databáze hodnocení je největší na českém trhu. Mikroinfluenceři jí ale mezi hodnotiteli chyběli. „Je to velmi kvalitní zdroj recenzí, mnohdy důvěryhodnější než běžná hodnocení od uživatelů, kteří si produkt koupili. Testuj.to je nejúspěšnější startup v Česku v této oblasti, a propojení s ním nám proto dává smysl. Byla to byznysová láska na první pohled,“ komentuje akvizici Braverman.

Zakladatelka Testuj.to Eva Čejková | Foto solomakeup.cz

Recenze od Testuj.to jsou na Heurece označené tagem Ověřeno zákazníky a testováno s Testuj.to. Hodnotitele přitom Čejková vyhledává přímo v jejich komunitách, ať už jde o maminky na mateřské, sportovce, hráče počítačových her, nebo třeba rybáře. Formou plug-inů tak svůj software implementuje přímo na oborově zaměřené weby.

O recenze podle ní během koronavirové krize raketově vzrostl zájem, a to jak mezi zákazníky, tak mezi prodejci zboží. „Firmy si najednou uvědomily sílu e-commerce a začaly poptávat testování produktů ve velkém,“ uvádí Čejková. A dodává, že i díky vstupu Heureky počítá s expanzí. „Už teď máme poptávky ze Slovenska, Německa či Maďarska. Chceme být jedničkou nejen na českém trhu, ale i v zahraničí.“