Velká jízda pokračuje. Společnost Automobilist bude nadále součástí seriálu Formule 1. Trvá tak provázanost nejprestižnějšího podniku motoristického sportu s výrobcem luxusních uměleckých děl ze stejné oblasti, jehož spoluzakladatelem je Pavel Turek a hlavním investorem miliardář Karel Komárek.
Prodloužení partnerství, existujícího od roku 2019, bylo oznámeno na prahu nové sezony F1 odstartované v Bahrajnu. Na základě víceleté dohody se k fanouškům po celém světě budou dál dostávat na míru vyrobené tisky a plakáty zachycují nejikoničtější momenty, místa, vozy i osobnosti tohoto sportu.
Mezi artefakty z dílny společnosti patří například tisící Grand Prix či sedmdesáté výročí Formule 1. Automobilist je ztvárňuje s využitím nejmodernějších technologií a nejkvalitnějších materiálů.
Letošní sbírka obsáhne širší škálu plakátů, uměleckých tisků a limitovaných vydání v různých velikostech, které budou k zakoupení online v dedikovaném obchodě, případně v pop-up prodejnách na několika Velkých cenách během celé sezony.
„Cílem je dát fanouškům na míru vytvořený kus historie Formule 1, který si mohou užít z pohodlí domovů,“ komentoval prodloužení kontraktu její šéf pro udělování licencí Oli Boden. Závody prožívají i díky zachycení Netflixem boom a vzedmutou vlnu zájmu může podpořit – a zároveň z ní profitovat – také Automobilist.
Firmu spoluzakládal Pavel Turek, který se před lety coby vysoký manažer v říši F1 přímo pohyboval a nyní je jedním z top manažerů skupiny KKCG byznysmena Karla Komárka, největšího investora Automobilistu.
„Základem našeho úspěšného partnerství s Formulí 1 je schopnost přinášet legendární okamžiky prostřednictvím jedinečných tisků a dělat je přístupné příznivcům, někdy i během několika minut po dosažení rekordních výkonů nebo získání titulů,“ shrnuje Pavel Turek.
Za rok 2021 utržil Automobilist, v němž drží druhý nejbohatší Čech Karel Komárek poloviční podíl, přibližně padesát milionů korun a v motoristickém sportu je vedle Formule 1 i licencovaným partnerem mistrovství světa v rallye, čtyřiadvacetihodinového závodu Le Mans, mnoha týmů F1 či automobilových značek včetně Mercedesu, Aston Martinu, McLarenu a Maserati.
Automobilist navíc není jediným Komárkovým projektem v souvislosti s F1. Společně s bývalým pilotem Davidem Coulthardem – skotským vítězem třinácti Grand Prix a Turkovým přítelem – financují iniciativu More than Equal s ambiciózním cílem nalézt závodnici, které chtějí pomoci stát se historicky první vítězkou mistrovství světa.