Měla to být oslava libanonské módy a kreativity. Spolupráce švédského oděvního řetězce H&M a přední libanonské návrhářky Sandry Mansour byla ohlášena na počátek letošního srpna.

Nová spolupráce řetězce, který vlastní švédská miliardářská rodina Stefana Perssona a jeho syna Karla-Johana, s celkovým jměním téměř 20 miliard dolarů podle Forbesu dvou nejbohatších lidí Švédska, okamžitě vzbudila pozornost.

Mladá libanonská módní návrhářka Sandra Mansour založila svou značku v Bejrútu před 10 lety a je známá především pro svoji odvážnou estetiku s moderním nádechem. Kolekce Sandra Mansour x H&M, nazvaná Fleur du Soleil – Slunečnice, měla navázat na předchozí úspěšné spolupráce obřího švédského oděvního řetězce, jako byly kolekce se značkami Marni, Lanvin, Isabel Marant nebo Alexander Wang.

Model z kolekce Sandy Mansour nazvané Fleur de Soleil. | Foto H&M

Počátkem srpna ale Bejrútem otřásl ničivý výbuch přístavního skladu – a švédský řetězec se rozhodl své plány přehodnotit. Namísto módy švédská oděvní firma dá nejprve přednost charitě a dobročinnosti a podpoří katastrofou poničený region.

„Vzhledem k ničivým událostem v Bejrútu byla naše exkluzivní kolekce Sandra Mansour x H&M, vytvořená ve spolupráci s libanonskou designérkou Sandrou Mansour, která působí v Bejrútu, odložena na 27. srpna. Rozhodnutí bylo přijato společně s týmem Sandry Mansour.

Návrhářka Sandra Mansour. | Foto H&M

H&M věnuje 100 000 dolarů na podporu práce Libanonského červeného kříže,“ oznámili teď zástupci řetězce H&M v tiskové zprávě.

Fanoušci libanonské designérky se dočkají tedy až na konci srpna – a těšit se mohou na neobvyklé kreace, vycházející z libanonské tradiční módy i inovativních prvků.

Zázrak
Vydání Forbesu Zázrak

„Inspirací pro spolupráci s H&M byla příroda a přírodní prvky. Zejména slunečnice, která představuje cyklus života a jeho závislost na slunci a světle. Při výběru materiálů mne inspirovala poezie a malíři – jsou v ní tmavé krajky, žakár a vyšívaná organza. Díky kolekci Fleur du Soleil chci mluvit se ženami z celého světa, chci k nim vyslat poselství o naději, což je v tuto chvíli něco, co opravdu všichni potřebujeme,“ uzavírá Sandra Mansour, generální ředitelka a šéfdesignérka stejnojmenné firmy.