Švédskému oděvnímu gigantovi H&M ve třetím čtvrtletí letošního roku klesl zisk před zdaněním na 689 milionů švédských korun ze 6,09 miliardy švédských korun před rokem. Výsledky výrazně zaostaly za očekáváním analytiků, kteří předpokládali za tři měsíce do konce srpna zisk 2,98 miliardy.

Příčinou jsou vysoké výdaje spojené s odchodem společnosti z ruského trhu, pokles výdajů spotřebitelů a růst nákladů. Vyplývá to ze zprávy, kterou dnes firma zveřejnila.

Na odchod z Ruska, které bylo pro společnost šestým největším trhem, vynaložila náklady ve výši 2,1 miliardy švédských korun. V Evropě zase rekordní ceny energií v kombinaci s vysokou inflací snižují důvěru spotřebitelů, kteří v současnosti méně utrácejí.

Společnost představila program snižování nákladů, který jí má podle odhadů přinést roční úspory zhruba dvě miliardy švédských korun. Firma také uvedla, že její podzimní kolekce se setkala s příznivým ohlasem.

H&M je druhým největším oděvním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí na více než sedmdesáti trzích světa, včetně České republiky.