Navzdory restrikcím mají oděvní řetězce žně. Firmy jako H&M nebo Inditex, do jejíž portfolia patří obchody Zara, Massimo Dutti, Bershka a další, se s tržbami dostaly zpět na úroveň před pandemií.

Švédská společnost H&M ve čtvrtém čtvrtletí svého finančního roku zvýšila čisté tržby o osm procent na v přepočtu 139,4 miliardy korun, zatímco španělský Inditex v prvních devíti měsících svého finančního roku zvýšil tržby o 37 procent na rekordních 488,9 miliard korun.

„Zákazníci ukazují, že naše kolekce oceňují a že mohou nakupovat kde chtějí, kdy chtějí a jak chtějí,“ uvedla k výsledkům společnost H&M. Finanční rok 2021 uzavřel druhý největší prodejce oděvů na světě v listopadu.

Nebývalý zájem o podzimní a zimní kolekce si pochvaluje i Inditex. Jeho tržby z on-line prodeje letos firma oproti roku 2019 více než zdvojnásobila.

Na rekordu je za prvních devět měsíců roku i zisk a objem volné hotovosti. Za třetí čtvrtletí finančního roku pak tržby činily 7,3 miliardy eur a čistý zisk 1,2 miliardy eur. „Oživení zatím dál nabírá na dynamice,“ poznamenal ředitel Inditexu pro kapitálové trhy Marcos López.