Jste ultimátní fanoušek Jamese Bonda? Jestli ano, máte po ruce volné tři miliony korun a ideálně ještě potomka, který už dokáže kroutit volantem (to nicméně není podmínkou), pokračujte ve čtení. Protože tohle musíte mít.
James Bond a auta, to je kapitola sama o sobě. Asi ten nejslavnější agentský vůz je Aston Martin DB5, který Sean Connery v roli agenta Jejího Veličenstva řídil v bondovce Goldfinger z roku 1964. I díky tomu se DB5, stejně jako Bond, stal legendou.
Příští týden jde po mnoha odkladech do kin už pětadvacátá bondovka. A obrovský byznys s ní spojený se roztáčí naplno. Jeho součástí je i plně funkční replika Aston Martin DB5 Junior s názvem No Time To Die, která má velikost dvou třetin originálního auta.
Stojí za ní společnost The Little Car Company, která se na výrobu zmenšených automobilových legend specializuje. Koupit se u ní dá například replika Ferrari 250 Testa Rossa nebo Bugatti 35. Loni pak přišla s modelem Aston Martin DB5, k němuž právě teď přidala ještě speciální bondovskou edici.
Všechna auta od The Little Car Company pohánějí elektromotory. Ten v posledním bondovském modelu má výkon 22 koní a dokáže uhánět rychlostí až 75 kilometrů za hodinu. O rychlé a bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy Brembo a o pohodlnou jízdu tlumiče Bilstein. Dojezd na jedno nabití je podle výrobce skoro 130 kilometrů.
Aby byla podoba „hračky“ dokonalá, původní Aston Martin DB5 byl nejprve naskenován ve 3D a podle skenu se vytvářely zmenšené díly. Zatímco některé části prakticky odpovídají originálu, například budíky slavné značky Smiths na palubní desce, část prvků je nových. Palivoměr nově ukazuje stav baterie a ukazatel teploty oleje sleduje teplotu motoru.
Speciální edice No Time To Die byla oproti originálu navržena jako kabriolet. Důvod je jednoduchý – auto má nabídnout i sezení pro dospělého. Co je ale hlavní, nabízí několik vychytávek, bez kterých by auto agenta 007 nebylo tím pravým.
Všechny se ovládají jednotlivými ovladači na skrytém panelu ve dveřích spolujezdce. I elektrické DB5 za sebou může nechávat kouřovou clonu a po stisknutí tlačítka odhalit ve světlometech ukrytou dvojici kulometů s imitací výstřelů a záblesků. A samozřejmě nechybí ani speciální poznávací značka, která se dokáže měnit.
I když DB Junior nesmí do běžného provozu jako autentický model značky Aston Martin, každý z jeho majitelů dělá členy Aston Martin Owners Clubu. A vedle toho i členů The Little Car Clubu, což dovoluje účastnit se exkluzivních akcí pro celé rodiny, včetně jízd na slavných závodních tratích.
Cenu už jsme zmínili v úvodu, ale klidně ještě jednou. Tahle superhračka, která vedle malého řidiče uveze i dospělého cestujícího, vznikne v limitovaném počtu jen 125 kusů a The Little Car Company si za ni řekne o 90 tisíc liber bez daně. Zákazník z Česka tak musí počítat s necelými třemi miliony korun.
Je to hodně? Pak je tu ještě levnější verze DB5 Vantage Junior, která vyjde na polovinu. Je ale taky skoro o polovinu slabší, a hlavně nemá vychytávky Jamese Bonda. Nebo byste radši originál? Na skutečné bondovské DB5 je potřeba dát stranou minimálně deset milionů.
Zkrátka Není čas zemřít. Je čas jezdit v bondovském Aston Martinu DB5. I když je vám třeba deset let.