Jste ultimátní fanoušek Jamese Bonda? Jestli ano, máte po ruce volné tři miliony korun a ideálně ještě potomka, který už dokáže kroutit volantem (to nicméně není podmínkou), pokračujte ve čtení. Protože tohle musíte mít.

James Bond a auta, to je kapitola sama o sobě. Asi ten nejslavnější agentský vůz je Aston Martin DB5, který Sean Connery v roli agenta Jejího Veličenstva řídil v bondovce Goldfinger z roku 1964. I díky tomu se DB5, stejně jako Bond, stal legendou.

Příští týden jde po mnoha odkladech do kin už pětadvacátá bondovka. A obrovský byznys s ní spojený se roztáčí naplno. Jeho součástí je i plně funkční replika Aston Martin DB5 Junior s názvem No Time To Die, která má velikost dvou třetin originálního auta.

Stojí za ní společnost The Little Car Company, která se na výrobu zmenšených automobilových legend specializuje. Koupit se u ní dá například replika Ferrari 250 Testa Rossa nebo Bugatti 35. Loni pak přišla s modelem Aston Martin DB5, k němuž právě teď přidala ještě speciální bondovskou edici.

Aston Martin DB5 | Foto The Little Car Company

Všechna auta od The Little Car Company pohánějí elektromotory. Ten v posledním bondovském modelu má výkon 22 koní a dokáže uhánět rychlostí až 75 kilometrů za hodinu. O rychlé a bezpečné zastavení se starají kotoučové brzdy Brembo a o pohodlnou jízdu tlumiče Bilstein. Dojezd na jedno nabití je podle výrobce skoro 130 kilometrů. 

Aby byla podoba „hračky“ dokonalá, původní Aston Martin DB5 byl nejprve naskenován ve 3D a podle skenu se vytvářely zmenšené díly. Zatímco některé části prakticky odpovídají originálu, například budíky slavné značky Smiths na palubní desce, část prvků je nových. Palivoměr nově ukazuje stav baterie a ukazatel teploty oleje sleduje teplotu motoru.

Ferrari 250 Testa Rossa | Foto The Little Car Company

Speciální edice No Time To Die byla oproti originálu navržena jako kabriolet. Důvod je jednoduchý – auto má nabídnout i sezení pro dospělého. Co je ale hlavní, nabízí několik vychytávek, bez kterých by auto agenta 007 nebylo tím pravým.

Všechny se ovládají jednotlivými ovladači na skrytém panelu ve dveřích spolujezdce. I elektrické DB5 za sebou může nechávat kouřovou clonu a po stisknutí tlačítka odhalit ve světlometech ukrytou dvojici kulometů s imitací výstřelů a záblesků. A samozřejmě nechybí ani speciální poznávací značka, která se dokáže měnit.

I když DB Junior nesmí do běžného provozu jako autentický model značky Aston Martin, každý z jeho majitelů dělá členy Aston Martin Owners Clubu. A vedle toho i členů The Little Car Clubu, což dovoluje účastnit se exkluzivních akcí pro celé rodiny, včetně jízd na slavných závodních tratích.

My jsme tvoje budoucnost
Vydání Forbesu My jsme tvoje budoucnost

Cenu už jsme zmínili v úvodu, ale klidně ještě jednou. Tahle superhračka, která vedle malého řidiče uveze i dospělého cestujícího, vznikne v limitovaném počtu jen 125 kusů a The Little Car Company si za ni řekne o 90 tisíc liber bez daně. Zákazník z Česka tak musí počítat s necelými třemi miliony korun.

Je to hodně? Pak je tu ještě levnější verze DB5 Vantage Junior, která vyjde na polovinu. Je ale taky skoro o polovinu slabší, a hlavně nemá vychytávky Jamese Bonda. Nebo byste radši originál? Na skutečné bondovské DB5 je potřeba dát stranou minimálně deset milionů.

Zkrátka Není čas zemřít. Je čas jezdit v bondovském Aston Martinu DB5. I když je vám třeba deset let.