skip to main content
Český byznys

Hranolkové království mění majitele. René Müller prodal Faency Fries

Pohádka z brambor je u konce, respektive pokračuje dále bez hlavního strůjce. Zakladatel hranolkové sítě Faency Fries René Müller prodal své byznysové dítě franšízantovi Jakubu Hermanovi, s nímž přes tři roky spolupracoval a který provozuje pobočky ve Zlíně a v Opavě. Šlo o transakci za střední desítky milionů korun.

Člen výběru Forbes 30 pod 30 tím uzavírá kapitolu, která započala po návratu z univerzity v Haagu. Z úsměvného počínání, na jehož začátcích byla domácí fritéza na balkóně, se během následujících let vyklubal seriózní byznys se 13 pobočkami, který se dokázal poprat s koronavirovou pandemií a loni utržil 40 milionů korun.

Reklama

Müller tím zároveň uzavírá kapitolu života v Ostravě a v následujících týdnech se stěhuje do Prahy, kde nastupuje jako ředitel rozvoje do skupiny Premium Design Group advokáta Jaroslava Havla a holdingu Sebre.

A protože někdy vše nejlépe vyjádří pohled z první ruky, sdílíme níže s mírnými úpravami text, který René Müller u příležitosti prodeje zveřejnil na svém LinkedInu:

***

Posledních pět let bylo nejintenzivnějším obdobím v mém životě. Z nápadu, který se na první pohled zdál bláhový se vyklubal projekt, který si za dobu své existence našel mnoho příznivců, kterým se zalíbila jednoduchost a důmyslné detaily.

Faency Fries jsme spolu s Honzou založili rovnou po mém návratu z univerzity v Haagu (když mě nikdo nechtěl zaměstnat) a je to právě tento projekt, na kterém jsem se naučil všechno, co teď umím. Nerad bych, aby mě hranolky definovaly do konce života, ale je to koncept, který mě formoval.

Reklama

Za těch pět let jsem zažil spoustu skvělých okamžiků a taky spoustu chvil, kdy to celé viselo na vlásku. V takových chvílích jsem si říkal, že i kdyby to celé padlo, tak jsem zažil fantastické věci a potkal úžasné lidi. A když se ohlédnu zpět, jsou to právě přátelství a hromada zážitků, které si odnáším.

V životě každého konceptu přijde čas, kdy se má stát nějaká změna. Já bojoval za to, aby se FF staly fenoménem, součástí pop kultury, a synonem pro hranolky. Půl dekády je dlouhá doba a já mám rád projektovou práci. Když můžu vymýšlet a tvořit, kdy znám období, kdy můžu odškrtávat checklist. Denní operativa a nepopulární povinnosti uvnitř společnosti mi nevadí, ale nenaplňují mě.

Jednatřicátého března byl můj poslední den ve vedení Faency Fries. Po pěti letech jsem se rozhodl předat pomyslný klíč od bramborového království a vydat se svou cestou. Rozhodnutí o prodeji společnosti nebylo lehké, ale bylo rozvážné a uvědomělé. Nebyl v tom koronavirus, ten podnik porážel s přehledem a ačkoliv loňský rok nebyl nijak rekordní, pro značku znamenal mnoho.

Děkuji všem, kteří u toho se mnou za těch pět let byli. Nechci jmenovat, protože bych na někoho zapomněl a bylo by zle. Ale děkuji všem zaměstnancům, všem, kteří nás podporovali od prvního dne, své rodině, Honzovi, dodavatelům, přátelům (kteří vždy nabídli pomocnou ruku, povzbuzení a humor).

Děkuji. Byla to šílená jízda. Je čas jít dál.

Faency fries čeká skvělá budoucnost. Firmu jsem předal do nejlepších rukou, jaké jsem našel a věřím, že se to ve společnosti projeví a bude dále stoupat vzhůru. A já budu největším fanouškem nového majitele a jeho práce.

Müller out.

Reklama
Reklama