Prodej automobilů s hybridním pohonem v České republice loni vzrostl o šestadvacet procent na 51 432 vozů, což znamená, že více než každé páté nové registrované osobní auto bylo hybridní. Podíl těchto vozidel na celkových registracích se totiž zvýšil z osmnácti na více než dvaadvacet procent, čímž potvrzují rostoucí popularitu ekologičtějších pohonů.

Z celkového počtu hybridů tvořily plug-in hybridy, tedy vozy dobíjené ze sítě, 5900 prodaných kusů, což představuje meziroční nárůst o 4,4 procenta. Ještě dynamičtější růst zaznamenaly elektromobily, jejichž prodej se díky státním dotacím zvýšil téměř o pětašedesát procent na 10 933 vozů.

Nejvíce aut s hybridním pohonem prodala v minulém roce Toyota. V registru přibylo 11 845 hybridů této značky. Hybridní pohon se na jejích prodejích podílel dvaašedesáti procenty.

Druhá skončila s 5881 vozy domácí Škoda nabízející tři plug-in hybridní modely a třetí je Mercedes, který vedle benzinových agregátů nabízí v kombinaci s elektromotorem i diesely, se 4629 prodanými hybridy.

Nejprodávanější elektrickou značkou byla loni Tesla s 3716 prodanými vozy, druhá je Škoda s prodejem 1644 vozů Enyaq a třetí Volvo, které prodalo 971 elektromobilů. Na dalších místech jsou Volkswagen a BMW.

„V minulém roce se ukázalo, že hybrid je přirozenou alternativou a přechodovým můstkem k plné elektromobilitě. Letos bude nárůst hybridů z hlediska počtu i váhy na trhu pokračovat kvůli snaze automobilek podporovat snižování emisní stopy,“ uvedl generální ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška

„Zhruba sedmdesát až pětaosmdesát gramů dosahovaných u full hybridů je podle nás optimální cesta, jak dále snižovat uhlíkovou stopu a zároveň naplnit požadavky našich zákazníků,“ dodal.

Celkový prodej nových aut v Česku loni vzrostl o 4,6 procenta na 231 tisíc vozů. Z toho dvacet devět procent aut mělo některý z alternativních pohonů.

https://forbes.cz/do-115-let-prace-pak-golf-jak-sef-miliardove-skupiny-direct-stavi-longevity-firmu/