Kamenné prodejny sice byly několik měsíců zavřené, švédský nábytkářský gigant IKEA má ale i tak za sebou poměrně úspěšný rok. V České republice jeho tržby dosáhly 10,5 miliardy korun, což je oproti minulému roku propad jen o 1,5 procenta. Podíl na tom měl i online prodej, prostřednictvím kterého obchodník s nábytkem vyřizoval až 30 tisíc objednávek týdně a který se oproti minulému roku zdvojnásobil. Celkově se tak podílel na 14 procentech tržeb společnosti. Vyplývá to z finančních výsledků IKEA za období od září 2019 do konce srpna 2020.

Podle zprávy loni v obchodních domech IKEA nakoupilo přes 4,8 milionu zákazníků s průměrným nákupem za 1716 korun, u zmíněných online objednávek šlo dokonce o 7121 korun. Prodalo se tak průměrně 64 kuchyní nebo 105 pohovek denně. Zároveň společnost přijala 95 nových zaměstnanců a otevřela tři nová výdejní místa. V roce 2021 je v plánu otevření dalších tří výdejních míst v dalších městech, stejně jako prvního plánovacího studia zaměřeného zejména na kuchyně nebo koupelny v Praze.

IKEA se dlouhodobě zasazuje za větší udržitelnost. Loni v rámci tohoto trendu vyřadila z prodeje jednorázové plastové výrobky, podpořila zpětný výkup starého nebo nepoužívaného nábytku nebo zvýšila podíl bezmasých jídel ve svých restauracích. Kromě toho společnost věnovala látky na šití ochranných roušek nebo nábytek do nemocnic a neziskových organizací.