Jejich podnikání velmi snadno mohlo skončit nezdarem. Naučit Čechy přistupovat k parfémům jako k umění a ještě na tom vydělat, to už vyžaduje kumšt. Stejně jako odhadnout, kdy zastavit růst a jen pilovat kvalitu.

Opravdu si teď nestěžujeme,“ odhalí při odpovědi na otázku, jak se jim daří, svůj běloskvoucí chrup Jakub Kopčák. Mezi klienty je legendou, člověkem, který vám dokáže vybrat parfém na míru a celou dobu u toho působit uvolněně, přístupně a erudovaně zároveň.

Jeho přístup je jednou polovinou úspěchu butiku Ingredients. Tou druhou je Lukáš Loskot, Jakubův byznys partner a spoluzakladatel Ingredients, ale také jeden z nejvlivnějších lidí české módy. Ředitel pražského fashion weeku, osobnost s výraznou uměleckou vizí a vkusem, který přesahuje středoevropské hranice.

Před deseti lety se Kopčák s Loskotem rozhodli vykročit do prázdna a otevřít si butik, který lokálnímu zákazníkovi nabídne tehdy dosud nevídané: vůně, svíčky a později i krémy či líčidla od malých, přepychových značek, které v Česku skoro nikdo neznal.

Z projektu, který začínal v prosinci roku 2011 jako pop-up projekt čili dočasná záležitost vyrostl dvoupatrový obchod v Maiselově ulici a během několika týdnů otevírají další projekt – první butik kosmetické značky Diptyque ve střední a východní Evropě.

„Váhali jsme mezi několika značkami, pro Diptyque jsme se rozhodli nejen proto, že je to love brand, ale také proto, že jeho základem jsou svíčky a interiérové vůně. Na základě našich obchodních výsledků během pandemie to byl proto jasný vítěz,“ říká Lukáš Loskot. 

Forbes Digital Premium