Posledních deset let strávil investováním do umělců, kteří se záhy umístí na vrcholcích hitparád. Teď ale čtyřiatřicetiletý Austin Rosen pokukuje po jiném odvětví. Zakladatel a CEO Electric Feel Entertainment, jedné z největších „továren“ na hity z čelních příček hitparád, se vnořil do startupových vod.

Možná vám jméno jeho společnosti nic neříká, ale jména těch, pro které píše písně, už jsou známější: Justin Bieber, Doja Cat, Lil Nas X, SZA… To jsou příklady hudebních hvězd, pro které Rosenova armáda autorů a autorek v posledních pěti letech napsala devatenáct hitparádových singlů.

Electric Feel Entertainment navíc některé hvězdy i manažersky zastupuje – například rapera Post Maloneho. Rosen přitom agenturu založil teprve v roce 2013 a od té doby to byla pořádná jízda, kterou poháněl hlavně jeho instinkt na hledání talentů a navazování spoluprací.

„Dal jsem dohromady skupinu začínajících producentů a autorů a pomohl jim spojit se s těmi správnými lidmi, aby dokázali vytvořit hity,“ popisuje Rosen. V pandemii se manažer roku 2021 podle Variety rozhodl expandovat a založit Electric Feel Ventures. Ta se zaměřuje na investování do začínajících firem a podpořila jich už padesát.

Rosen si teď chce strategii a investici ověřit i ve světě venture kapitálu. „Skládání hudby a tvorba hitů je systematický proces, v rámci kterého musíte spojit ty správné body. Myslím, že ve venture kapitálu je to podobné,“ myslí si Rosen.

K investování má ale blízko. Je synem Andrewa Rosena, který se už desetiletí pohybuje v módním byznysu, založil značku Theory a působí jako kdosi na způsob impresária vycházejících tváří módního návrhářství.

Právě rady svého otce, spolu s penězi vzešlými z úspěchu v hudebním průmyslu, využil Austin k prvotnímu průniku do nových projektů zejména v oděvním a zábavním průmyslu. Jako jeden z prvních podpořil label 300 Entertainment, pod který spadá Megan Thee Stallion nebo Young Thug a který loni za údajných čtyři sta milionů koupila Warner Music Group.

Tentýž rok se Austin Rosen rozhodl své investiční aktivity trochu uspořádat a všechny je shromáždil pod Electric Feel Ventures. Prý i proto, aby se k investování mohli připojit jeho svěřenci z řad hudebníků. „Uzavřel jsem první dealy a všichni mí klienti a lidé z mého okolí se chtěli zapojit. Tak jsem kolem toho chtěl vytvořit nějakou strukturu,“ vysvětluje Rosen.

Někteří z nich dokonce vložili víc než jen kapitál. Například jedenadvacetiletý raper 24kGoldn se vedle investice do kosmetického startupu Starface stal i jeho tváří v rozsáhlé marketingové kampani.

Zázrak
Vydání Forbesu Zázrak

Když pod Rosenovou pomyslnou taktovkou vznikají písně, jeho cílem je, aby byl výsledek víc než jen souhrn jednotlivých částí. Stejný přístup razí i v podnikání – jen místo producentů, textařů, zvukařů a interpretů pracuje s byznysmeny, zakladateli, influencery a investory.

„Hledáte talenty na startu jejich kariéry, investujete do jejich schopností, propojíte je s dalšími skvělými lidmi a pomůžete jim tak řešit byznysové problémy,“ popisuje Rosen.

V současnosti firma sestavuje druhý institucionální fond z investorů napříč obory. Všichni, zdá se, věří, že Rosenův talent na hledání hitů, které se vám jen tak nepodaří vyhnat z hlavy, najde uplatnění i v honu na příští jednorožce.