skip to main content
Forbes Podcast
BrandVoice jsou speciálně označené články a další typy obsahu, které připravuje kreativní studio Forbes BrandVoice Lab ve spolupráci s obchodními partnery. Jejich cílem je informovat o zajímavých produktech a tématech a propojit partnery se čtenáři. Pokud se chcete o BrandVoice dozvědět více, napište na jana.viskova@forbes.cz.

IT budoucnost je konzumační a cloud není jen místo, upozorňují v podcastu šéfové VMware a Geetoo

IT budoucnost je konzumační a cloud není jen místo, upozorňují v podcastu šéfové VMware a Geetoo

Cloudové technologie nás čím dál více obklopují a zarývají se do běžného života, mnohdy aniž bychom si to uvědomovali.

A v posledních letech se změnilo vnímání tohoto pomyslného obláčku ve virtuálním prostředí. Minimálně v tom, že mu společnost více důvěřuje a v minulosti často pokládané dotazy na jeho bezpečnost dnes prakticky neexistují.

„Dnes se cloud bere za standard. Lidé zjišťují, že cloud provideři jsou lépe zabezpečeni, lépe zálohováni, více investují do IT než jiné firmy,“ říká k tomu v dalším Forbes BrandVoice podcastu šéf české technologické firmy Geetoo Vladimír Kvaš.

„Bylo to žhavé téma několik let zpátky. V minulosti jsme ve většině případů museli prvních dvacet až třicet procent času věnovat vysvětlování, že se firma cloudu nemusí bát, že nikdo její data neukradne, ani my ne, a že do dat kohokoli nevidíme,“ přidává se Vratislav Břenek, Global Partners Business Manager nadnárodní společnosti VMware.

Global Partners Business Manager firmy VMware Vratislav Břenek (vlevo) a šéf české společnosti Geetoo Vladimír Kvaš| Foto Jan Strouhal

Obě firmy mají za více než šest let společné spolupráce za sebou mnoho projektů. Dělali například pro Kooperativu, a nejen Pražané pak díky nim mohou využívat například datovou platformu Golemio, posouvající českou metropoli blíže k chytrému městu.

Je tedy budoucnost cloudová? „Budoucnost je konzumační,“ říká Kvaš z Geetoo a dodává. „Budoucnost je vše konzumovat a využívat vše tehdy, kdy je to opravdu potřeba, a platit za to také v okamžiku potřeby. A je jedno, jestli to bude umístěno v datových centrech nebo u mě ve firmě.“

Vratislav Břenek z VMware s ním bezezbytku souhlasí a doplňuje. „Pokud jde o vnímání toho, co je cloud, pak za nás to není místo, ale způsob,“ říká mimo jiné v podcastu.

Jaký je současný význam cloudu a co vše nejen firmám, ale i občanům přináší? Kde všude se s ním spotřebitelé setkávají a možná to sami ani netuší? A co je nejpalčivějším problémem při zavádění cloudu ve firmách? To vše i daleko více si poslechněte v dalším Forbes BrandVoice podcastu věnovaném cloudovým technologiím.