Jak Američané pijí kávu? Asi takhle: přijdou do kavárny, objednají si latte (jak jinak než s příchutí) a ulehnou do gauče na tak dlouho, dokud nevypijí svůj extra velký nápoj. Zato Italové v kavárnách nikdy netráví víc času, než je třeba. Svůj denní šálek espressa si vychutnají nejčastěji vestoje u baru a pak pádí do práce. A hlavně! Nikdy si kávu neberou s sebou. Co myslíte? Naučí Američané Italy pít kávu Starbucks stylem sobě vlastním?
Podnikatel Antonio Percassi, který se bude příští rok podílet na otevření první pobočky v Miláně, si myslí, že to zvládne. „Je jasné, že vstup na italský trh, do země kávy, je velká výzva. Ale myslíme si, že nás Italové přijmou,“ říká developer, kterému v Itálii patří velká holdingová společnost Odissea zaštiťující kosmetické značky Kiko, Madina a Womo, nákupní centrum Orio nebo lombardský fotbalový klub Atalanta.
Paradoxní je, že i když jsou rozdíly v pití kávy u obou národů tak veliké, zakladatel Starbucksu Howard Schulz se inspiroval právě u Italů, když před 30 lety na výletě obcházel místní caffeterie, aby blíže poznal pravou italskou kavárenskou kulturu. Tu se pak snažil přenést do jednoho z nejznámějších kavárenských gigantů, který má už 22 tisíc provozoven v 67 zemích světa.
„Můj dlouhodobý sen vlastně už od prapočátku je uzavřít tento kruh a otevřít pobočku v Itálii, ale doposud jsme na to nebyli připraveni,“ vysvětluje Schulz a dodává, že první milánská prodejna bude designovaná citlivě s ohledem na italskou mentalitu a kavárenskou kulturu v zemi. „Vizuálně to musí být velmi přitažlivé místo,“ vybízí.
Otázkou je, jestli tohle místo nebude pro obyvatele Milána spíše trnem v oku. Podle posledních twitterových komentářů z řad italských konzumentů tohoto populárního nápoje to tak i vypadá. „Když jedu do zahraničí, nemám problém zajít do Starbucksu, ale v Itálii preferuji svoji kavárnu,“ tweetuje uživatel pod přezdívkou Jacopo.
Další uživatelka této sociální sítě říká, že to bude ignorovat, stejně jako ignoruje jiné horory, jako je třeba McDonald’s.
![mekdo](https://www.forbes.cz/wp-content/uploads/2016/03/mekdo.jpg)
„Vize, že Starbucks nahradí naše nejlepší kavárny, je směšná,“ zmiňuje jiný uživatel.
![oblíb](https://www.forbes.cz/wp-content/uploads/2016/03/oblíb.jpg)
„Lepší nebo horší než Dominos?“ pokládá otázku twitterka Helen Berners a zamýšlí se nad tím, jestli je příchod Starbucksu opravdová apokalypsa srovnatelná s příchodem „bídné“ americké pizzy v podání Dominos.
![apokal](https://www.forbes.cz/wp-content/uploads/2016/03/apokal.jpg)