Open rate nám klesá a trochu si nevím rady.

Odpovídá Radek Hrachovec, expert na zákaznickou věrnost

Stavěl věrnostní programy pro Baťu, Blažka či Tatra Mountain Resorts

Zákazníkovi, který neotevřel posledních pět zpráv, dejte měsíc pauzu. Vaše značka se mu na chvíli ztratí z očí a bude mu vzácnější.

Dále velmi pečlivě sledujte, kdy mají vaši zákazníci největší chuť otevírat vaše newslettery. Budete překvapeni, že to může být i nedělní dopoledne. Lidé se někdy chovají zvláštně. Váš úkol spočívá v pochopení jejich chování a přizpůsobení se. One-size-fits-all je definitivně záležitost minulosti.

Nejčtenější zprávy obsahují to, co se nás osobně dotýká. Ve svých databázích máte uloženo, co zákazníci zakoupili, a proto tedy zkuste jakýmkoli způsobem navázat na jejich poslední nákupy. Zadruhé, věnujte obsahu každého newsletteru maximální možnou péči. Dejte lidem pocítit, že svůj produkt milujete, přesně jako to dělá Apple.