„Dělat krásné kampaně už
nestačí,“ říká Michal Mička, investor a majitel české značky Pietro Filipi. Nedávno
firma vzbudila rozruch tím, že v rámci udržitelnosti oznámila konec
slevových akcí ve svých obchodech. Teď přichází s úplně novým nákupním modelem
– za módní kousky zaplatíte prostě tolik, na kolik se zrovna cítíte.
Koncept „pay as you feel“ reaguje na aktuální situaci související s pandemickou krizí. Má pomoct k ekonomické udržitelnosti a vychází z pocitu finanční nejistoty, kterou dnes mnozí pociťují.
„Chceme respektovat to, že se lidé v této zvláštní době mohou cítit nejistě anebo naopak chtějí rozdávat energii a podporovat druhé, například svoji oblíbenou značku,“ vysvětluje Mička motivaci k nové kampani.
Pietro Filipi není první, kdo se k podobnému kroku uchýlil, ani udržitelné módní značky typu Everlane však s tímto modelem nefungují dlouhodobě a využívají ho spíš jako krátkodobý způsob podpory prodeje.
Jak to tedy funguje? U zvolených produktů značka nabízí tři možnosti ceny, ze kterých si vyberete prostě tu, kterou si zrovna můžete dovolit. Pokud si nejste svými finančními možnostmi jistí, zaplatíte jen polovinu původní částky, pokud jste velmi spokojení a chcete oblíbenou značku podpořit, pak si kousky můžete pořídit o 10 procent dráž, než je původní cena.
Nákupní model je součástí dlouhodobé změny směřování značky i nové kampaně Respect what you feel, kterou firma tento týden představila na pražském fashion weeku a v jejímž rámci se pídí po skutečných pocitech a důvodech, proč se oblékáme tak, jak se oblékáme.
Podle Pietro Filipi je právě zpomalení spotřeby a příklon k udržitelnosti cesta, která z dlouhodobého hlediska bude dávat firmám největší smysl. A to i přesto, že bude dost možná znamenat pokles tržeb v nejbližším období.