skip to main content
Byznys

Konec slev a uvědomělí zákazníci. Majitel Pietro Filipi Michal Mička chce prodávat módu udržitelněji

1 minuta čtení

Na první pohled se jeho rozhodnutí jeví jako nelogické. Češi jsou známí milovníci výhodných nákupů a celosvětově chtějí zákazníci kvůli ekonomické krizi začít šetřit právě tak, že jako první položku ze seznamu škrtnou koupi nového oblečení.

Majitel českých značek Pietro Filipi a Kara Michal Mička ale vidí budoucnost retailu především v udržitelnosti. Proto se rozhodl, že končí s veškerými slevami.

„Zastavit slevy jsme plánovali již delší dobu. Pandemie nám nahrála v tom, že jde ruku v ruce s udržitelností, což bylo před koronakrizí téma, které se dlouho řešilo. Epidemie to jen akcelerovala a poukázala na to, že ve světě je obrovské množství oblečení, které se nesmyslně vyprodává a zlevňuje. 

Kolekce se vyvíjejí neefektivně a vše je zbytečně rychlé. Člověk stejně pořád kupuje dokola to samé, co ho baví, jen s malými změnami. Módní trendy jsou svět sám pro sebe, žijí si tak trochu odtrženě od zákazníka,“ říká Michal Mička.

Které módní značky také odmítají slevy?
Vyhlášené jsou tím módní domy Hermès, Louis Vuitton, Fendi, Chanel nebo klenotnictví Tiffany či Cartier.
Na ponížení cen nepřistupují také malé niche značky, jejichž majiteli jsou většinou designéři z módní školy v Antverpách.

Místo slev vzdělávání

Reklama

Ztráta zákazníků ho kvůli tak razantnímu kroku neděsí, naopak doufá v novou cílovou skupinu. „Chceme oslovovat spíše ty, kteří více přemýšlejí, co si kupují, a vědí, že důležitá je finální cena a hodnota produktu. My jim to chceme i vysvětlovat: jde to ruku v ruce s tím, že nechceme náš marketing stavět na tom, jakou uděláme akci, což bylo zejména Pietro Filipi v posledních letech zvyklé dělat. Místo plánování akcí teď vymýšlíme, jak komunikovat, vysvětlovat, edukovat zákazníka. To nám z dlouhodobé perspektivy rozhodně dává větší smysl,“ vysvětluje Mička.

Také doufá v to, že zájemci o slevy, kteří u Pietro Filipi většinou nakupovali online, pochopí, proč je důležité platit za oblečení plnou cenu.

Růst, ale jinak

„Tím, že je zvyk spustit v létě slevy, a my je neděláme, dopad na byznys není tak zásadní, jak by člověk předpokládal. Pozitivně to vnímají zákazníci i lidé v našem retailu, oblečení nakupovat budou,“ tvrdí Mička.

Nicméně s poklesem tržeb Pietro Filipi počítá, a je tomu tak uzpůsoben i byznysplán na příští rok. „Věříme, že díky krizi budeme více profitabilní, než kdybychom jenom chtěli růst tak, jako jsme chtěli růst v období konjunktury,“ uzavírá Michal Mička.

Reklama
Reklama
Reklama