skip to main content
Práce

Jak se teď chovat ke svému týmu? Hlavně ne jako současná vláda

2 minuty čtení

„Hledejte situaci, která bude win-win. Zní to sice banálně, ale často zapomínáme hledat výhody pro obě strany,“ říká Zuzana Vyhnánková Brečanová. Brand konzultantka a specialistka zákaznického zážitku si s bývalým kolegou z Ambiente Filipem Šimoníkem založila agenturu, která má za cíl pomáhat firmám zdokonalovat služby.

Nejen díky svým zkušenostem z práce pro Tomáše Karpíška či z pozice marketingové ředitelky Kuliny ví, že dobrý lídr dokáže svou společnost provést bouří nejistot a zmatků tak, aby zaměstnanci byli nejen solidární, ale i motivovaní.

Základem toho, aby váš kolektiv fungoval za každých okolností, je podle Vyhnánkové Brečanové prevence. Musíte předvídat situace, které berou vašim zaměstnancům důvěru ve vaše vedení – ale co dělat, když se teď nacházíme ve velmi napjaté, chaotické atmosféře?

Reklama

„Musíte s těmi, kdo pro vás pracují, hovořit otevřeně. Být k nim upřímní, ale hlavně naslouchat. Nezacházet špatně s kolegy, které teď musíte propustit. Je totiž možné, že za pár měsíců je budete potřebovat nabrat znovu,“ doporučuje.

Zážitek z odchodu

Co dělat, když musíte rozdávat výpovědi? Podle Vyhnánkové Brečanové nadesignovat zážitek z odchodu.

„Je to proces, který můžete rozplánovat od prvního kroku rozhovoru po další služby. Nabídněte člověku, kterému se vaším rozhodnutím momentálně změní život k horšímu, pomoc. Propojte ho se svými kontakty, pomozte rozhodit sítě,“ doporučuje Vyhnánková Brečanová.

Reklama

„Pokud dokážete někoho ze své firmy vyprovodit s rybářskými pruty, aby si mohl ryby nachytat jinde, nikdy vás jako zaměstnavatele nepomluví.“

Co nabízí krize vašemu týmu?

Učinit rozhodnutí, která jste dlouho odkládali. Třeba se zbavit osobností, které se chovají toxicky a morálka kolektivu kvůli nim celkově upadá. „Teď si můžete ponechat jenom ty nejlepší osobnosti, tak pečlivě rozmýšlejte, kdo to bude,“ nabádá zkušená konzultantka.

Hlavně nebýt jako současná vláda

Mezi nejčastější šéfovské nešvary patří nedostatečné naladění na podřízené, kteří se cítí dlouhodobě nevyslechnutí. „Horší než nezajímat se o to, co vaši lidé prožívají, je jednou ročně sesbírat jejich feedback a nijak ho nezapracovat,“ konstatuje Vyhnánková Brečanová.

Jako perfektní příklad selhávajícího leadershipu ale uvádí aktuální vládu. „Všichni teď cítíme velkou nejistotu, ale ta zesiluje také kvůli tomu, že se pořád mění rozhodnutí shora. Pokud si něčím nejste jistí, buďte v komunikaci opatrní,“ uzavírá svá doporučení.

Reklama
Reklama