Úplně nový koncept prodeje. Tak můžeme nazývat strategii jedné z nejstarších švýcarských hodinářských manufaktur světa.

Značka Audemars Piguet otevře během příštího roku své speciální rezidence v takových lokalitách, jako je Miami, Barcelona, Bankok, Tel Aviv, Londýn, Madrid, Tokio, Curych, New York nebo Šanghaj.

Budou to domy, v nichž vás v přízemí uvítá speciální personál a odveze soukromým výtahem do nejvyššího poschodí. Tam můžete nerušeně nakupovat hodiny a užívat si přitom unikátní výhledy, třeba na přístav v Miami.

Švýcarská manufaktura, kterou založili Jules Louis Audemars a Edward August Piguet ve Vallée de Joux v roce 1875 a od té doby je rodinným podnikem, otevřela své vlastní penthousy už loni v New Yorku, ve čtvrti Meatpacking District a v Hollywoodu.

Na každém projektu pracuje jiné designérské studio, které má místu vtisknout vzhled co nejvíc odrážející genius loci. Záměrem není vytvořit obrovskou prodejnu, ale spíš luxusní relaxační zónu.

V penthousu Audemars Piguet v Hollywoodu se například konají večírky na otevřené terase, je tu speciální kabina pro DJ a interiér je vytvořený z mosazi, onyxu, travertinu či vápence.

I když je značka velmi diskrétní ohledně svých zákazníků, mezi pravidelné hosty netradičního hodinářského butiku patří například bývalý kalifornský guvernér Arnold Schwarzenegger či herec Orlando Bloom.

Strategie Audemars Piguet je v posledních letech více než úspěšná, například před rokem předběhla manufaktura svého konkurenta Patek Phillipe s obratem 1,7 miliardy dolarů. Nejpopulárnějším modelem jsou pak hodinky pod názvem Royal Oak. Poprvé byly představeny v roce 1972.

Název odkazuje na dub, v jehož korunách se ukryl v roce 1651 skotský král Karel II. před vojsky Olivera Cromwella v bitvě u Worcesteru. Podle stromu bylo pojmenováno nejen osm lodí britského námořnictva, ale také hodinky švýcarské manufaktury, které jsou luxusní i sportovní zároveň.

Společně se značkou Patek Philippe a Vacheron Constantin se Audemars Piguet řadí do takzvané svaté trojice výrobců luxusních švýcarských hodinek. Audemars Piguet těch svých vyrobí okolo padesáti tisíc ročně.

Nápad neotevírat jen butiky, ale celé domy, převzali také další výrobci hodinek. Například švýcarští Corum, kteří jsou na trhu od roku 1955, otevřeli letos v květnu své patro v shopping centru Gaysorn v Bankoku. Nechybí zde bar s kávou, balkon určený komorním večírkům a nábytek od Le Corbusiera.

Další švýcarská manufaktura H. Moser & Cie, která před několika lety představila mechanickou variantu Apple Watch, plánuje vybudovat na Manhattanu svůj Moserland. V nižších patrech budou kanceláře, ale nad nimi speciální lounge prostor, kam si značka podle svého prohlášení chce zvát hosty, aby „trávili čas s connoisseury, odpočívali a seznamovali se s produkty“.