Základem byznysu jsou lidé, kteří jej tvoří. Říká to například šéf pražského hubu Opero Pavel Přikryl, ale také autorka bestselleru Becoming the Boss Lindsey Pollak.
V sérii článků, jejíž první díl právě čtete, nám představitelé českého byznysu prozradí, jaké jsou jejich tipy na výkonnost, time management, schopnost sebereflexe, ale i na komunikaci na sociálních sítích.
Uspět v dnešním světě totiž znamená mít schopnosti, které nesouvisí jen s perfektní orientací v oboru, houževnatostí či vzděláním. Skvělí leadeři dokážou především šéfovat sobě samým a důvěřovat ostatním.
„Buďte takovým člověkem, za kterým ostatní půjdou, i když už žádnou funkci mít nebudete,“ nabádá Pollak ve své knize, která je určena především těm šéfkám a šéfům, již se rekrutovali z generace mileniálů.
Toto zacílení je zcela záměrné, posměšky o avokádovém toastu a rozmazlenosti stranou. Dnešní mladá generace manažerů totiž tuší, že aniž by dokázali aktivovat své schopnosti empatie, komunikace, a zároveň si u toho nebudovali kvalitní sebeprezentaci, nemohou uspět.
„Možná to už dávno víte, ale neřídíte se tím. Coby šéf potřebujete znát své podřízené, vědět, co prožívají, aktivně se o ně zajímat. Zároveň nikdy nesklouzávejte k pomluvám, tím si podřezáváte větev pod vlastní důvěryhodností,“ říká autorka jedné z nejprodávanějších knih loňského roku podle The New York Times, která školila týmy v takových firmách, jako je Google, Estée Lauder, HSBC, Johnson&Johnson a mnoho dalších.
Rok narození už nerozhoduje o tom, kdo bude šéf. Jsou to schopnosti a ochota se neustále učit novým věcem Získat si respekt jako mladší nadřízený může být o něco náročnější. Pokud budete svým kolegům projevovat zájem a místo direktivního úkolování je budete koučovat, máte vyhráno.
Když přemýšlíte o svém vzoru vedení firmy, kdo vás napadne jako první? Tomáš Baťa? Steve Jobs? Nebo snad Bill Gates? Ani jeden z nich ale nezačínal svou šéfovskou kariéru v dnešním (post)covidovém světě, kde platí nové normy.
Současná sféra podnikání je jedinečná v tom, jak se neustále mění. Vaši zaměstnanci nejsou masou, ale jedinci, kterým jde o rovnováhu mezi prací a osobním životem. Nepracují jen kvůli výplatě na účtu. Jak si s tím vším poradit? A kde vůbec začít? To se dozvíte v dalším díle seriálu o moderním leadershipu.