Propagují značky, prodávají oblečení nebo provozují vlastní e-shopy. Být populárním youtuberem či streamerem dnes znamená stát se zároveň podnikatelem. Tedy pokud dotyčný chce svou popularitu přetavit v nuly na svém bankovním kontě.

Způsobů, jak tvůrci internetového videoobsahu mohou vydělávat, je opravdu mnoho. Mimo jiné proto, že sláva a rostoucí síla digitálního světa jim neustále otevírají nové možnosti.

Dvacítky finančně nejúspěšnějších tuzemských zástupců tohoto odvětví za uplynulý rok jsme se tak zeptali, jaký nejlepší byznys jim natáčení videí, potažmo streamování přineslo.

Tady jsou jejich odpovědi.

Mikýř

Foto Michael Tomeš

Mohl jsem jet na 2,5 měsíce dovolené do Dominikány na odtučňovací tábor a nechat mezitím kolegy ve firmě vydělávat.

MenT

Určitě si hodně vážím spolupráce s Facebookem, kterou jsem měl v minulých letech. Aktuálně si cením propojení s Googlem nebo carVerticalem, který je naším dlouhodobým partnerem.


Kovy

Foto Michael Tomeš

Nebude to přesná odpověď, ale nezávislost. A teoretická možnost si svůj vlastní byznys začít stavět sám. To je obrovská příležitost pro každého tvůrce, pokud je podnikavý a baví ho to.



Xnapy

Kromě výjimečných partnerů, se kterými děláme skvělé projekty, jako je kampaň Level Up Your Life s Českou spořitelnou, která je zaměřená na rozvoj sebedůvěry a schopností mladých hráčů, jsou to i eventy a herní akce, které pořádám. Splnil jsem si jeden ze svých snů, když jsem u nás v Česku uspořádal koncert videoherní muziky z League of Legends, který se celý vyprodal.


Stejk

Jako nejlepší byznys vnímám právě samotné YouTube. Kdybych to vzal úplně ve zkratce, tak si vlastně natáčím to, co mě baví, a mám za to zaplaceno od Googlu.


FIZIstyle

Můj nejlepší „vedlejší“ byznys je tvorba mého vlastního merche. V tuto chvíli je to asi výroba vlastních nápojů FIZI Drink. Práce na tomto projektu mi umožňuje nejen rozšířit můj podnikatelský záběr, ale také získat další zdroj příjmů, který podporuje celý můj byznys a myšlenku, jíž se řídím: Vytvořit co nejlepší videa.


Těhotnej kuchař

Q8 v garáži.

Tary

Já jsem od začátků svého podnikání v roce 2013 svým fanouškům na YouTube kanálu nabízel a prodával tepláky na parkour, mé parkour semináře, později i parkour tábory a další merch. Přijde mi, že jsem od samých začátků pochopil, že když má člověk spousty fanoušků, může pro ně dělat zajímavé projekty. Sociální sítě umožňují super marketing „zdarma“. Člověk na nich může vytvořit a promovat „cokoli“.



Petr Mára

Asi nedokážu vybrat jednu konkrétní věc, ale obecně to přináší zajímavý networking.

Ondřej Koběrský

Několik miliardářů, se kterými jsem v rámci investice navázal spolupráci a ze kterých se pak stali mí dobří známí a přátelé. 

Erik Meldik

V současnosti to bude pravděpodobně společný byznys s mojí partnerkou, a to oříšková másla „by @mamadomisha“, která vyrábíme v partnerství s Grizly.cz.

Béba

Momentálně je to určitě rozmach do více světových jazyků. Jelikož AdSense je můj hlavní zdroj příjmů a na scéně nejsem zase tak dlouho, zatím nejlepší byznys jsou mé kanály po světě.

Jirka vysvětluje věci

Spolupráce se značkami, kterých jsem sám fanouškem.