Nové přímé vlakové spojení mezi Prahou a Ukrajinou chystá od června příštího roku RegioJet Radima Jančury. Noční vlak sestavený ze spacích vozů s kapacitou 400 až 600 míst má v plánu odjíždět v pozdních večerních hodinách z Prahy s tím, že dopoledne přijede do pohraniční ukrajinské stanice Mostyska II. Odtamtud budou navazovat místní přípoje ve směru Lvov. Pochopitelně už po kolejích s širším rozchodem.

Jančura vlakům dlouhodobě věří a preferuje je před autobusy, a RegioJet tak pokračuje ve své expanzi nových spojení. Mezi ně má od příštího léta patřit také přímé spojení Praha–Vídeň–Budapešť.

Radim Jančura

„Ukrajina je pro RegioJet přepravně velmi zajímavý trh a zájem o ni vzrostl po zavedení bezvízového styku mezi EU a Ukrajinou v loňském roce,“ uvedla ředitelka vlakové a autobusové dopravy RegioJetu Ivana Kašická. Podle ní už dnes firma v tomto směru přepraví 30 tisíc cestujících ročně. Podle lidí, kteří na Ukrajinu cestují, může být výhoda vlaku i v tom, že jsou kratší celní kontroly.

Na začátku roku oznámil záměr vypravovat přímou linku na Ukrajinu již Leo Express (do stejné stanice, kde končí středoevropský rozchod kolejí) a letos v létě České dráhy zavedly možnost použít takzvanou Včasnou jízdenku i na Ukrajinu. Lze se s ní dostat do Mukačeva s přestupem v Košicích.

RegioJet zároveň oznámil, že za první pololetí letoška přepravil vlaky 3,1 milionu cestujících, což je meziročně zhruba o 12 procent více. Slibuje si díky tomu nárůst letošního zisku o řád desítek milionů korun. Loni utržil 1,6 miliardy korun a vydělal 102 milionů hrubého. Předloni byl ještě ve ztrátě.