Výroba vlasové kosmetiky byla pro majitele pražského kadeřnictví Tomáše Arsova dlouho spíš vedlejším oborem jeho podnikání. Když mu ale salon zavřela vládní protipandemická opatření, odložil nůžky a začal víc času trávit v malé laboratoři a skladu, odkud řídí svůj e-shop a odbavuje objednávky.

„Od konce prosince je salon zavřený, což nám umožnilo najít si čas na vylepšení našich produktů,“ říká vyhledávaný kadeřník, který účinkoval v několika televizních pořadech a propracoval se i k vlastní show. Před dvěma lety jako první český kadeřník uvedl na trh vlastní řadu přípravků na vlasy a letos se mu, vlastně tak trochu z donucení, podařilo byznys výrazně rozšířit. Se stávajícím obchodním partnerem Lubošem Arsovem přibrali do firmy Michala Klohnu a původní kosmetickou sadu šamponů a kondicionérů společně doplnili o další tři produkty: keratinovou vodu, marulový olej na vlasy a vlastní Hair booster, doplněk stravy na podporu růstu vlasů.

Firma Tomáše Arsova si hodně zakládá na lokální výrobě a její vlasová kosmetika si rychle našla zákazníky. Kadeřníci v průměru odbaví na tisíc online objednávek měsíčně, některé jim chodí dokonce až z Indie, Singapuru nebo Izraele. A malá laboratoř, kde se produkty vyvíjejí, přestává stačit. „Chceme si pořídit továrnu, kde budeme mít výrobní procesy stále pod kontrolou, ale umožní nám uspokojit veškerou poptávku,“ plánuje Arsov. Pozitivní ohlasy a úspěch svého dosud vedlejšího byznysu hodlá využít i k mezinárodní expanzi.

Ještě nedávno přitom se svým týmem řešil, jak produkty dostat do celého Česka, ke koncovým zákazníkům, kteří nemají možnost zastavit se v salonu v centru Prahy. I proto uzavřel dohodu se sítí drogerií Rossmann, která ve své distribuci nabízí nejen Arsovovy produkty, ale také možnost se s populárním kadeřníkem v rámci jeho šňůry po republice setkat. „Naším vzorem bylo právě zahraničí, kde se takto prodávají i profesionální přípravky na vlasy. V Čechách taková praxe dosud chyběla,“ poznamenává Tomáš.

Už po týdnu spolupráce hlásila drogerie Rossmann, že jsou produkty od Arsova vyprodané. Velký zájem o přípravky ale představuje další výzvy: Tomáš Arsov a jeho společníci si musejí najít nový, pořádný sklad, protože prostory, které patří k salonu, už přestávají stačit. 

Značka chystá další nové přípravky na blond a stříbrné vlasy s kyselinou hyaluronovou i edukativní projekty, které pomůžou zákazníkům naučit se pečovat o vlasy profesionálním, ale zároveň šetrným způsobem. Svým klientům Arsov doporučuje, aby vydrželi, než se zase dostanou ke svému kadeřníkovi, nestříhali se a nebarvili v neprofesionálních podmínkách, ale určitě své vlasy vyživovali. „Domácí péče je momentálně tím nejdůležitějším, co pro sebe můžeme udělat,“ dodává.