Máte k dispozici jedno auto za 8,5 milionu korun. A víc než deset zájemců, kteří by ho chtěli. Jak férově rozhodnout, komu bude patřit? Prodat ho formou dobročinné online aukce, pořádané od 20. do 23. června.

Tuhle cestu zvolilo české zastoupení automobilky Mercedes-Benz, které do Česka získalo jeden z pouhé stovky vyrobených kusů superluxusního Mercedesu-Maybach série Edition 100.

Limitovaná edice připomíná loňských sto let, která uplynula od narození Wilhelma Maybacha. Oproti už tak luxusnímu „běžnému“ maybachu její výjimečnost zvyšuje celá řada prvků. Mezi ty hlavní patří ručně nanášené dvoubarevné lakování karoserie kombinující stříbrnou a modrou barvu nebo kožený stříbrno-šedý interiér s perleťovým efektem ve speciálním designu.

Pokračovat se dá přes logo s nápisem Edition 100, které auto zdobí na několika místech zvenku i uvnitř, ochrannou plachtu s dvojitým M, případně ručně vyrobený kožený kufřík na dokumenty a klíče od vozu. Je to málo? Pak je tu ještě možnost tohle všechno doplnit luxusním perem s diamanty z kolekce Maybach the Peak, případně poháry na šampaňské s vlastní rytinou od výrobce stříbrných příborů Robbe & Berking.

Všechno tohle je krásné, ale i Mercedes-Maybach je pořád auto. Takže pod kapotou nehlučně brumlá dvanáctiválec s výkonem 612 koní, které masu kovu, jemné kůže, leštěného dřeva a moderních technologií dokážou z nuly na stovku rozhýbat za 4,5 sekundy. 

Uvnitř pak kromě neuvěřitelného prostoru hýčká cestující například prémiový audiosystém Burmester 4D Surround Sound s jedenatřiceti reproduktory, zadní sedadla se zabudovanou rezonancí, která umí „požírat“ rušivý okolní hluk a zároveň masírovat i zahřát prochladlá ramena či krk.

Osm a půl milionu za tohle všechno? Ideálně ještě mnohem víc. O kolik víc nabídne vítěz nad prodejní cenu 8 435 748 korun, tolik následně přistane na účtu Fondu ohrožených dětí. A bez ohledu na to, o jakou částku ve výsledku půjde, pak ještě půl milionem korun na stejný účet přispěje český Mercedes.

„Prodej formou aukce je populární zejména u historických vozů. Tato cesta nám připadá i jako nejlepší způsob při hledání správného majitele jediného českého vozu z limitované edice Mercedes-Maybach. Věříme, že celý charitativní podtext ještě umocní zájem o aukci a zvýší aktivitu dražitelů,“ doufá Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika.