Od doby, kdy Simona Kijonková mávala spolužákům odjíždějícím na lyžařský výcvik, který si její rodina nemohla dovolit, uběhlo přes 25 let. Dnes je česká podnikatelka jednou z předních postav tuzemské e-commerce a se svou logistickou společností Zásilkovna se chystá konkurovat České poště.
„Lyžák, na který jsem nejela, byl pro mě zlomový moment. Tehdy jsem si řekla, že se o sebe budu muset postarat,“ vzpomíná v dalším díle Forbes Byznys podcastu Simona Kijonková.
Její firma, která vyrostla na posílání zboží z e-shopů do partnerských výdejen a loni utržila 790 milionů korun, se brzy chystá spustit novou službu pro fyzické osoby. Přes Zásilkovnu tak bude možné posílat cokoli komukoli, čímž služba vstupuje na území, kterému dominuje státní gigant.
Jakou roli dnes Simona Kijonková v Zásilkovně zastává? Proč jí 70procentní meziroční růst nestačí? A co ji vedlo k tomu, že se na několik dní nechala zavřít do tmy? Poslechněte si celý podcast.
14. 3. 20191 minuta čtení
Zdravko Krstanov
šéfredaktor Forbes.cz
Zajímá ho, jak přemýšlejí ti, kteří se dostanou od nuly k jedničce. Sleduje startupovou scénu, akciové trhy a nejbohatší Čechy. Je autorem podcastu Funny Money a rozhovorů se špičkami českého byznysu, jako jsou třeba Daniel Křetínský, Marek Dospiva či Michal Strnad. Online verzi českého Forbes vede od roku 2022.