William Arruda publikuje články o kariérním růstu a vytváření svého osobního brandu. Tady je text, který vychází z jeho amerických zkušeností a může posloužit jako inspirace i pro Čechy, kteří prahnou po rychlém růstu v kariéře.

Když se mi lidé pokoušejí vysvětlit, proč nemohou pracovat na vlastní sebepropagaci a posunout se dál, nejčastěji zaznívá věta: „Mám toho hodně.“ Tráví dlouhé hodiny psaním e-mailů, na poradách a telekonferencích, ale nedokážou z toho nic vytěžit. Vlastně se dá říct, že mají tolik práce, že už nestíhají pracovat na své kariéře.

Existuje ale jeden návyk, na který byste si měli najít čas vždy. Ve světě to dělá řada úspěšných lidí.

Veďte si záznamy svých úspěchů. Odškrtávejte si, co už máte hotovo. A co se vám povedlo. Nejsnadněji to uděláte tak, že si založíte svůj kariérní deník, ať už onlinový, nebo papírový.

Uděláte-li si chvilku a zapíšete si, čeho jste v daném dni dosáhli:

#1 Uvědomíte si své přednosti. Vaši klienti a kolegové vás nepochválí, radši se pochvalte sami. Zvednete si sebevědomí a lépe zhodnotíte, nakolik je to či ono vaší silnou stránkou. Zaznamenávejte i zdánlivě drobná vítězství, byť by byla jen osobního rázu („Stihl jsem to, i když s dodavateli nebyla rozumná řeč…“).

#2 Pochopíte, v čem se liší, splníte-li úkol, k němuž máte motivaci, a splníte-li úkol, kterého už máte plné zuby. Obětujete-li půldruhé minuty navíc a kromě toho, čeho jste dosáhli, si zapíšete i to, jak jste se u toho cítili, získáte nový náhled. Uvědomíte si, které činnosti vás naplňují radostí a které hrůzou. To je při rozhodování, kam směrovat svou kariéru, zásadní. Nejde jen o to, „něco dělat“, klíč je v tom, dělat věci, které vás naplňují energií. Rozpoznáte díky tomu také to, kdy vzít situaci do svých rukou a upřednostnit projekty, které budou pro vaši kariéru, tým a firmu nejpřínosnější.