Cestovní kancelář Blue Style loni zvýšila tržby na 8,2 miliardy korun. Oproti roku 2022 je to více než pětadvacetiprocentní nárůst. Firmě se zvýšil také provozní zisk EBITDA o 443 milionů korun na 560 milionů korun, tedy téměř pětinásobně. Novináře o tom v úterý informovala obchodní ředitelka a spoluzakladatelka společnosti Lenka Pátek.
Cestovní kancelář podle Pátek překonala své výsledky z roku 2022 a zaznamenala nejvyšší obrat mezi jednotlivými cestovními kancelářemi pod většími značkami v Česku od roku 1989. Podle mluvčího skupiny Der Touristik Jana Bezděka se ale výsledky na jednotlivé cestovní kanceláře dělit nedají.
Německá skupina Der Touristik na českém trhu zastřešuje cestovní kanceláře Fischer, Exim Tours, Nev-Dama a eTravel.cz. Tržby skupiny podle něj loni přesáhly více než sedmnáct miliard korun, zisk EBITDA se pohybuje ve stovkách milionů korun. Blue Style měl loni vyšší tržby než cestovní kancelář Čedok, která před týdnem oznámila tržby za loňský rok ve výši 7,8 miliardy korun.
Blue Style loni podle ředitelky odbavila 450 tisíc lidí, meziročně o téměř pětadvacet procent více. „Mezi nejčastějšími dvěma skupinami cestujících byly rodiny s dětmi kromě miminek a empty nesters, tedy lidé v produktivním věku s odrostlými dětmi, kteří už cestují sami,“ řekla Pátek.
Klienti kanceláře nejčastěji vyjížděli do Egypta, Řecka, Turecka, Bulharska a Tuniska. Největší meziroční nárůst zájmu zaznamenal Blue Style u Spojených arabských emirátů. Vyšší zájem byl také o kapverdský ostrov Sal nebo destinaci Salalah v Ománu.
Více než 87 procent zájezdů podle ředitelky tvoří zájezdy do čtyř- a pětihvězdičkových hotelů. Češi si podle ní stále častěji potrpí na komfort. Raději pobyt zkrátí, než aby dělali kompromis v komfortu. Délka průměrného pobytu byla loni podle Pátek 7,7 noci.
Zhruba osmdesát procent všech zájezdů loni cestovní kancelář prodala online – oproti Čedoku, který osmdesát procent zájezdů prodá v kamenných prodejnách. Zhruba sedmdesát procent zákazníků kanceláře jsou podle Pátek vracející se zákazníci. „Vracejí se nám také odrostlé děti našich dlouhodobých klientů, které teď mají své rodiny,“ řekla.
V příštím roce cílí cestovní kancelář na 520 tisíc odbavených cestujících a tržby deset miliard korun. „Už k dnešnímu dni jsme dosáhli téměř padesát procent objemu tržeb z celého loňského obratu,“ uvedla ředitelka. Kancelář se letos zaměřuje na rozšíření nabídky zimních zájezdů. Pracuje také na zavádění nástrojů umělé inteligence do svých systémů, aby zrychlila a zefektivnila interní procesy.
Blue Style cestovní kancelář s více než třemi sty zaměstnanci a pětašedesáti českými pobočkami v Česku působí od roku 1997. V roce 2023 získala ocenění Czech Best Managed Companies od auditorské společnosti Deloitte. Kromě standardních služeb nabízí také privátní transfer z letiště v destinaci, výlety na míru nebo svatby u moře.
K dalším velkým cestovním kancelářím v Česku patří například Čedok, Fischer, Alexandria nebo Travel Family. Na trhu funguje také cestovní agentura Invia.