Na českém trhu je teprve tři roky, její produkty už přesto vyzkoušelo na třicet tisíc zákazníků. Veronika Moravec si se svým startupem Verra dala za cíl pomáhat Češkám a Čechům ke zdravému miminku.

Startup se zaměřil na problém, který trápí obrovskou část populace, přesto se o něm příliš nemluví. Investoři ve startupové soutěži Forbesu jej dokonce označili za „the next big thing“. Firma, která původně cílila na nastávající rodiče a jejich ratolesti, chce teď pomáhat ženám bez ohledu na to, zda zrovna plánují potomka.

Původně Verra vytvořila komplex vitaminů, minerálů a dalších látek, který bojuje proti některým formám neplodnosti a pomáhá s problémy během těhotenství souvisejícími s nedostatečným přísunem živin do těla matky.

„Ženy, kterým jsme pomohli v období těhotenství, za námi čím dál víc chodily pro radu s tím, jaké produkty užívat na zmírnění potíží při menstruaci nebo menopauze. Nechtěli jsme ale doporučovat žádné doplňky, kterými bychom si nemohli být naprosto jistí,“ vysvětluje osmadvacetiletá Veronika Moravec, která se díky svému nápadu letos zařadila mezi členy žebříčku Forbes 30 pod 30.

„Svými produkty a se specialisty chceme pečovat o celé reprodukční zdraví žen – tedy o ženy s menstruací až po ženy s menopauzou. A vnímáme, že ženy, které miminko ještě neplánují a mají problémovou menstruaci nebo nepravidelný cyklus, by měly o své reprodukční zdraví začít pečovat včas, aby na případné miminko v budoucnu byly připravené,“ dodává Moravec.  

Základní myšlenkou Verry byla už od začátku transparentnost a produkty založené na organických a pro tělo dobře vstřebatelných látkách. „Chceme se od jiných doplňků odlišit, proto ty své podrobujeme mnohem přísnějším kontrolám. Především to však děláme proto, že pracujeme s nejcitlivějším zákazníkem, tedy miminkem,“ vysvětlovala vystudovaná biotechnoložka v našem prvním rozhovoru.

Produkty proto startup od počátků podrobuje přísnějším kontrolám, než mu zákon ukládá a než je na trhu běžné, výsledky látek obsažených v produktech jsou založené na prokazatelných testech a neobsahují zbytečná aditiva, která lidský organismus zatěžují. Produkty jsou navíc vyrobené v Česku, na rozdíl od většiny jiných doplňků na trhu procházejí testy ve Státním zdravotním ústavu.

Prvním z nových komplexů chce Verra pomoct ženám, které trápí jakýkoli diskomfort spojený s menstruací. Doporučují ho ženám, které chtějí upravit cyklus, obohatit tělo o nepostradatelné živiny a regulovat hormonální aktivitu.

Ten druhý má zmírňovat nepříjemné příznaky menopauzy, jako jsou návaly horka. „U každé ženy jsou tyto příznaky velmi individuální, v případě obou komplexů cílíme na zmírnění potíží natolik, aby žena dokázala bez problémů jít do práce nebo zvládala běžné každodenní činnosti,“ říká Moravec.

Bolestivá menstruace podle výzkumů trápí polovinu až tři čtvrtiny všech dospělých žen. Podobně jako v případě potíží s početím potomka jde o problém, který se dotýká obrovské části populace, přesto se o něm podle zakladatelky startupu příliš nemluví. „V Česku je aktuálně okolo 2,55 milionu žen ve věku od dvanácti do padesáti let, tedy žen, které pravidelně menstruují,“ přibližuje cílovou skupinu zakladatelka.

Ve spolupráci s laboratoří Synlab tak Verra spustila unikátní projekt, ženám začne nabízet speciální vyšetření mikroživin a hladiny hormonů, které jsou zásadní v tomto období.

„Málo žen ví, že takové testy jsou dostupné. Jen málo gynekologů je totiž svým pacientkám nabízí, naopak, často i pokud se páru nedaří několik měsíců otěhotnět, pošlou ženu domů s tím, že se musí aspoň rok snažit,“ vysvětluje podnikatelka. „Přitom mít tyto hladiny v pořádku je pro početí i zdravé miminko velmi důležité,“ uzavírá Moravec.